لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۱

هفت نظامی دیگر ایران در سوریه کشته شدند


طی ماه های اخیر ده ها عضو سپاه پاسداران در سوریه کشته شده اند.
طی ماه های اخیر ده ها عضو سپاه پاسداران در سوریه کشته شده اند.

رسانه‌های جمهوری اسلامی از تشییع و تدفین هفت نظامی اعزام شده از سوی ایران که در سوریه کشته شده‌اند، خبر می‌دهند.

این افراد در شهرهای شیراز٬ قم و اراک به خاک سپرده شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا روز پنج‌شنبه (۱۷ دی‌ماه) تشییع و تدفین سه تن از اعضای گروه «مدافع حرم» در شیراز را گزارش کرده است.

اسامی این سه نفر٬ نظام محسنی ۴۲ ساله، جمشید احمدی ۳۶ ساله و محمدزمان عطایی ۲۸ ساله اعلام شده است.

ایرنا در گزارش جداگانه‌ای نوشته که محمد زهره‌وند به عنوان نخستین عضو گروه «مدافعان حرم» از شهر اراک نیز روز پنج‌شنبه در این شهر به خاک سپرده شده است.

در این مراسم شماری از مقام‌های سیاسی و نظامی استان مرکزی همچون شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، محسن کریمی فرمانده سپاه «روح‌الله» و کیومرث عزیزی فرمانده نیروی انتظامی شرکت داشتند.

خبرگزاری تسنیم هم از تشییع و خاکسپاری سه تن از نظامیان کشته شده ایرانی در قم خبر داده است.

این خبرگزاری٬ این سه نفر را مهدی حسینی، سلیم سالاری و حسن اسدالله معرفی کرده است.

آن‌طور که رسانه‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند این افراد عضو گروه «مدافعان حرم حضرت زینب» بوده و از سوی «تروریست‌های تکفیری» کشته شده‌اند.

این افراد در حالی در ایران به خاک سپرده شده‌اند که به تازگی خبرگزاری بلومبرگ به نقل از «مقام‌های نظامی آمریکایی و غربی» از آنچه «عقب‌نشینی» نیروهای سپاه پاسداران از مناطق جنگی سوریه نامیده خبر داده بود. سپاه پاسداران ضمن تکذیب تلویحی این خبر، اعلام کرد تعداد مشاوران و مستشاران حاضر در این کشور کم نشده‌اند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه٬ تاکنون ده‌ها عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این کشور کشته شده‌اند. این افراد به نفع بشار اسد در جنگ داخلی سوریه شرکت داشته‌اند.

اوایل هفته نیز پیکر یک ناوسالار سپاه پاسداران به همراه ۹ ایرانی و افغان دیگر که در درگیری‌های سوریه کشته شده بودند به ایران منتقل شد.

علاوه بر نظامیان ایرانی٬ جمهوری اسلامی افغان‌های مقیم ایران را نیز در قالب «لشکر فاطمیون» برای جنگ به نفع بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به این کشور اعزام می‌کند.

جمهوری اسلامی بار‌ها اعلام کرده در واکنش به درخواست دولت سوریه٬ در این کشور حضور یافته و تنها کمک‌های «مستشاری» به مقام‌های سوری ارائه می‌دهد.

XS
SM
MD
LG