لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۲

با تأیید آژانس، تحریم‌های هسته‌ای ایران برچیده شد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شامگاه شنبه ۲۶ دی ماه اعلام کرد که ایران همه گام‌ها برای آغاز اجرای برجام را برداشته است، و این ترتیب چارچوب‌های پیش‌بینی شده در مورد رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران اجرایی شد.

توییت ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا در خصوص توافق هسته ای ایران و این که چگونه این توافق مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود.

لورن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه از آغاز اجرای برجام استقبال کرده است. وی همچنین ابراز امیدواری کرده است که ایران در مسایل دیگر منطقه نیز به این شکل همکاری کند.

جان کری گفته است: از این که ایران به تعهداتش پایبند ماند، استقبال می کنیم. ما همچنان به این روند ادامه می دهیم، اما هشیار هم خواهیم بود اجرای تعهدات ایران (درهرمرحله) تایید شود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از اعضا هیات مذاکره کننده هسته ای ایران و از جمله محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی، تشکر کرده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:09:53 0:00
لینک مستقیم

ایالات متحده همچنین تحریم‌های مرتبط با صنعت خودرو را رفع کرده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، دقایقی پس از تأیید اقدامات هسته‌ای ایران از سوی آژانس، دستورالعمل اجرایی مربوط به رفع تحریم‌های اقتصادی ایران را امضا کرد. رفع این تحریم‌ها از جمله به آزادسازی یکصد میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده ایران می‌انجامد.

جان کری گفته است: پنج آمریکایی که ناعادلانه در ایران بازداشت شده بودند، آزاد شده اند و به زودی به خانه بازمی گردند.

در بیانیه مشترک ایران و ۱+۵ که توسط مجمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی قرائت شد، آمده است که کلیه تحریم های مالی و اقتصادی ملی و چندجانبه مرتبط با برنامه هسته ای ایران براساس با برجام برداشته شد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفته است، ایران تعهدات خود در چارچوب برجام را انجام داده است. آقای کری گفته است، کلیه تحریم های اقتصادی مرتبط با برنامه هسته ای ایران لغو می شود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG