لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۰

نقدی: تفاهم‌های پاریس و رم خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی بود


رئیس سازمان بسیج مستضعفین «رخدادهای» سفر حسن روحانی به ایتالیا و فرانسه، از جمله امضای قرارداد خرید ۱۱۸ هواپیمای مسافربری ایرباس را «خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی» خواند و گفت که «سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای رسانه‌ای کردن خرید ایرباس‌ها هزینه کرده‌اند».

به گزارش خبرگزاری فارس محمدرضا نقدی، روز شنبه ۱۰ بهمن، گفت که «رخدادهای سفر رم و فرانسه خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی بود... و در صورت استمرار آنها باید دانشگاه‌های فنی کشور را تعطیل کنیم».

«اقتصاد مقاومتی» اصطلاحی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او برای توصیف اقتصادی بدون وابستگی به کشورهای خارجی استفاده می‌کنند.

آقای نقدی در ادامه سخنان خود تأکید کرد که انتشار خبر خرید این هواپیماهای ایرباس «جنگ روانی» است، زیرا خرید این هواپیماها «۱۲۸ میلیارد» هزینه داشته و نمی‌تواند مشکل اشتغال در ایران را حل کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین بدون اشاره به جزئیات مدعی شد که «سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای رسانه‌ای کردن خرید ایرباس‌ها هزینه کرده‌اند».

وی اضافه کرد: «اگر اطراف ایران را دیوار بکشند نظام و مردم می‌توانند با تکیه بر داشته‌های داخلی خود به رفاه برسند زیرا عناصر موفقیت اقتصادی با عنایت خداوند در ایران وجود دارد».

در جریان سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، به فرانسه چند سند همکاری ازجمله قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای مسافربری ایرباس به ارزش ۲۵ میلیارد دلار به امضای مقام‌های دو کشور رسید.

از این قرارداد به عنوان بزرگ‌ترین قرارداد صنعت هوایی ایران تا کنون نام برده می‌شود.

با این حال روزنامه کیهان در تیتر صفحه اول روز شنبه خود به قراردادهای امضا شده در سفر رئیس‌جمهور ایران به پاریس و ایتالیا اعتراض کرده و نوشته است که «خرید هواپیمای دورپرواز و خودروی شاسی‌بلند، نه تأثیری در ایجاد اشتغال در ایران دارد و نه کمکی به توسعه صنایع کشور می‌کند».

روزنامه وطن امروز، نزدیک به جبهه پایداری، نیز به شدت حسن روحانی را به خاطر این قرارداد‌ها مورد نکوهش قرار داده است.

اعتراض ظریف به رسانه‌های اصولگرا: تلاش می‌کنید عزت مردم را به حقارت تبدیل کنید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که به جای رئیس جمهوری فرانسه،وزیر خارجه فرانسه از رئیس جمهوری ایران، «استقبال رسمی» کرده و مصاحبه مطبوعاتی آقای روحانی در ایتالیا نیز «زیر چکمه مجسمه سردار متجاوز به ایران انجام شد که این موارد از نتایج نفوذ است».

پیش از این نیز روزنامه کیهان، وب‌سایت رجانیوز و برخی دیگر از وب‌سایت‌های اصولگرا در ایران به مصاحبه حسن روحانی در ایتالیا زیر پای مجسمه «مارکوس آئورلیوس»، امپراتور روم که در جنگ با سلسه اشکانی ایران را شکست داد، اعتراض کرده بودند.

با این حال برخی رسانه‌های نزدیک به دولت از جمله خبرگزاری آنا، وابسته به دانشگاه آزاد، اعلام کرده بودند که «مارکوس آئورلیوس» در تاریخ به عنوان «امپراتور فیلسوف» شناخته شده و مجسمه او «نماد صلح و اندیشه است نه جنگ و کشورگشایی».

در روزهای گذشته همچنین برخی از رسانه های اصولگرا استقبال لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، از حسن روحانی را «تحقیر» کردن رئیس‌جمهور ایران خوانده بودند.

در واکنش به این گزارش‌ها، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، روز شنبه گفت که دولت فرانسه «بالاترین تشریفات» را برای سفر حسن روحانی به پاریس انجام داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا وی اضافه کرد: «واقعاً خجالت می‌کشم که برخی برای تخطئه می‌گویند که رئیس‌جمهور ما را وزیر امور خارجه فرانسه در یک حرکت غیرعادی تحویل گرفت. شما ببینید نخست‌وزیر هند و حتی آقای پوتین را در فرانسه چه کسی تحویل گرفت. مگر ما خودمان قبل از استقبال رسمی رئیس‌جمهور را برای استقبال می‌فرستیم؟»

«نفوذ در ایران رخ‌ داده است»

محمدرضا نقدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن هشدار درباره «نفوذ آمریکا» در انتخابات پیش رو افزود: «در این انتخابات رقابت‌های جناحی وجود ندارد و مجلسی که در مقابل استکبار موضع می‌گیرد با مجلسی که سخنان استکبار را دنبال می‌کند تفاوت بسیاری دارد زیرا بدون آرمان ایستادگی در مقابل استکبار وضعیت آینده نظام نامشخص است».

او اضافه کرد: «نیروهای انقلابی باید برای انتخابات مجلس در کنار یکدیگر قرار گیرند تا از رقابت‌های نادرست جلوگیری شده و بستر برای حضور افراد ناآگاه فراهم نشود، طبق سخنان رهبری باید به لیست تعیین شده توسط افراد مؤمنی که در فتنه‌ها گمراه نشدند، رأی بدهیم».

او در عین حال گفت: «اکنون نفوذ در ایران رخ‌ داده است و اینکه برخی از افراد ساعاتی بعد از سخنان رهبری خلاف ایشان سخن می‌گویند، نمونه‌ای از نفوذ است».

رئیس سازمان بسیح مستضعفین با بیان اینکه وزیر خارجه ایران «علوم غربی» را آموخته، نه علومی که از «تحلیل» آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای «برخاسته» باشد، گفت که به همین علت او «همانند وزرای خارجه دیگر کشورهای غربی عمل می‌کند و ... نفوذ به راحتی در کشور رخ می‌دهد».

در هفته‌های اخیر بسیاری از امامان جمعه و منصوبان آیت‌الله خامنه‌ای، با تأکید بر اشاره‌های او مبنی بر احتمال نفوذ دشمن از طریق انتخابات، به تواتر در مورد راهیابی چهره‌های منتقد به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هشدار داده‌اند.

چهره‌های اصولگرا همچنین به تأسی از انتقادهای آیت‌الله خامنه‌ای، در مورد رواج علوم انسانی در مراکز آموزشی ایران، خواستار تحول در دروس علوم انسانی و اسلامی کردن آن هستند.

XS
SM
MD
LG