لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۷

رد صلاحیت ۲۵ وکیل سرشناس دادگستری برای انتخابات کانون وکلا


دادگاه عالی انتظامی قضات، در ابلاغیه‌ای به امضای حسینعلی نیری، صلاحیت ۲۵ وکیل سرشناس دادگستری را برای عضویت در هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری ایران رد کرد.

در ابلاغیه‌ای که از سوی آقای نیری صادر شده، از میان ۱۴۴ داوطلب شرکت در بیست و نهمین انتخابات هیئت مدیره کانون، صلاحیت ۲۵ وکیل سرشناس دادگستری، به استناد موادی از قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، و نیز بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده، برای عضوت در هیئت مدیره کانون «احراز نشده است».

در فهرست این چهره‌های رد صلاحیت شده، نام‌هایی چون عبدالصمد خرمشاهی، رمضان حاجی مشهدی، فریده غیرت، مجید پوراستاد، سید محمود مصطفوی کاشانی، صالح نیکبخت، و قاسم شعله‌سعدی به چشم می‌خورد.

قرار است ۱۳ اسفند سال جاری، ۱۱۶ نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت‌شده برای ۱۸ کرسی هیئت مدیره این نهاد مستقل حقوقی به رقابت بپردازند.

انتخابات هیئت مدیره این نهاد حقوقی، که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، در دوره بیست و هشتم هم در شرایطی مشابه برگزار شد و درست در روزهایی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در دیدار با اعضای هیئت‌های مدیره کانون‌های وکلای دادگستری ایران، گفته بود، بر استقلال وکلا به عنوان «اصلی مسلم» تأکید کرده بود، اعلام شد ۲۹ وکیل دادگستری داوطلب در انتخابات آن دوره رد صلاحیت شده‌اند.

موضوعی که در آن زمان به گفته بهمن کشاورز، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا، وکلای دادگستری را «شگفت‌زده و متحیر» کرد.

قاسم شعله سعدی ، یکی از این وکلای رد صلاحیت شده، در گفت‌وگو با رادیو فردا، ضمن تأیید رد صلاحیت خود در این دوره، این اقدام دادگاه عالی انتظامی قضات را خلاف اصل استقلال کانون وکلا خوانده است:

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:12 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG