لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۷

نتایج آرا تا صبح یک‌شنبه: «۷۲ اصلاح‌طلب و مستقل، ۲۸ اصول‌گرا»


محمدرضا عارف
محمدرضا عارف

بر اساس گزارش منتشرشده در صبح یک‌شنبه ۹ اسفند در خبرگزاری ایسنا، از داوطلبانی که تا کنون به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند، ۴۹ نفر در فهرست اصلاح‌طلبان، ۲۸ نفر از ائتلاف اصولگرایان و ۲۳ نفر نیز مستقل هستند.

بر اساس گزارش منتشرشده در هشت صبح یک‌شنبه ۹ اسفند در خبرگزاری ایسنا، از داوطلبانی که تا کنون به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند، ۴۹ نفر در فهرست اصلاح‌طلبان، ۲۸ نفر از ائتلاف اصولگرایان و ۲۳ نفر نیز مستقل هستند.

در این گزارش نام محمد علی مفتح از حوزه تویسرکان در هر دو فهرست ائتلاف اصولگرایان و لیست امید (اصلاح‌طلبان) آمده‌است. (در شمارش کلی نام او در هر دو گروه‌بندی لحاظ شده‌است)

گزارش‌ها نشان می‌دهد که شمارش آرا در حوزه‌های انتخاباتی، از جمله در تهران هنوز ادامه دارد.

بنا بر نتایج اعلام شده تا کنون در بیش از ۱۰ حوزه نیز انتخابات به مرحله دوم کشیده شده‌است.

در این گزارش هنوز هیچ نتیجه‌ای از برخی استان‌ها، مانند البرز، زنجان و قم اعلام نشده‌است. نام پنج نماینده پیروز اقلیت‌های مذهبی نیز مشخص نیست.

گروه‌بندی‌های صورت‌گرفته در گزارش خبرگزاری ایسنا، بر پایه اسامی رسماً اعلام‌شده از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور انجام شده‌است.

رای‌گیری در ۲۰۹ حوزه انتخابیه، روز هفتم اسفند ماه برگزار شد.

در مجموع ۲۹۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که شمارش آرای فعلی نشان‌دهنده وضعیت کم‌تر از نیمی از کرسی‌ها چه در مرحله نخست، چه در مرحله دوم انتخابات است.

در حوزه تهران محمدرضا عارف، علی مطهری، علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده و الیاس حضرتی در صدر قرار دارند. آقای عارف و آقای مطهری، به ترتیب بیش از ۵۸۰ هزار و ۵۱۰ هزار رای را تا کنون به خود اختصاص داده‌اند. تازه‌ترین خبرها نشان می‌دهد که تمام ۳۰ نفر انتخابی این حوزه اصلاح‌طلب هستند.

XS
SM
MD
LG