لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

در تهران فهرست ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان در صدر قرار گرفت


محمدرضا عارف در دیدار با احزاب اصلاح‌طلب
محمدرضا عارف در دیدار با احزاب اصلاح‌طلب

براساس آخرین نتایجی که تا صبح یکشنبه از شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران اعلام شده، همه ۳۰ نامزد فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان در صدر قرار دارند.

حداد عادل، سرلیست ائتلاف اصول‌گرایان نفر سی‌ویکم است.

خبرگزاری‌های ایران نتایج آخرین شمارش آراء انتخابات مجلس شورای اسلامی را که تا صبح یکشنبه، ۹ اسفند، از سوی ستاد انتخابات کشور در حوزه انتخابیه تهران اعلام شده، منتشر کرده‌اند.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرده که این فهرست از مجموع دو میلیون و ۶۳۳ هزار و ۹۰۵ آرای شمرده شده در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس بدست آمده‌است. این حوزه ۳۰ نماینده در انتخابات مجلس در تهران دارد.

در این فهرست همه ۳۰ نامزدِ اصلاح‌طلبان و هواداران دولت در تهران تا صبح یکشنبه پیشتاز هستند.

محمدرضا عارف با یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۶۲، علی مطهری با یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۵۵۱ و علیرضا محجوب با یک میلیون ۴۶ هزار و ۹۲۳ سه نفر اول این فهرست هستند.

از فهرست اصولگرایان غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اکثریت در مجلس فعلی و سرلیست ائتلاف اصولگرایان، نفر ۳۱ با ۸۵۵ هزار و ۲۲۸ رای قرار دارد.

براساس این نتایج تاکنون در تهران دستکم ۱۵ تن از نمایندگان فعلی مجلس که در فهرست اصولگرایان بودند از راه یافتن دوباره به مجلس بازمانده‌اند. از جمله این افراد محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس، احمد توکلی، علیرضا زاکانی اسماعیل کوثری، مهرداد بذرپاش و فاطمه آلیا هستند.

نتایج رسمی که تاکنون انتشار یافته نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان در تهران به طور کامل یا به فهرست مورد حمایت اصلاح‌طلبان و یا به فهرست ائتلاف اصول‌گرایان رای داده‌اند. از فهرست اصولگرایان هیچ‌یک از ۳۰ نامزد با فاصله آراء چشمگیری تاکنون به مجلس راه نیافته‌اند.

نتایج انتخابات در شهرهای بزرگ دیگر تاکنون رسماً اعلام نشده‌است.

XS
SM
MD
LG