لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۸

اعتراض گسترده به سخنرانی جنجالی نماینده اصولگرای ارومیه


نادر قاضی‌پور
نادر قاضی‌پور

گفته های توهین آمیز نماینده اصولگرای شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی انتقاد و اعتراض عده‌ بسیاری از اعضای شبکه‌‌های اجتماعی تا زنان و امام جمعه شهر را به دنبال داشته است.

نماینده ارومیه در مجلس دهم شورای اسلامی می‌گوید که مجلس نه جای کره الاغ‌ها است و نه جای زنان.

گزارش تحلیلی بکتاش خمسه‌پور درباره گفته‌های نادر قاضی‌پور
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:17 0:00
لینک مستقیم


فیلمی از سخنرانی نادر قاضی‌پور که در مجلس نهم هم نماینده ارومیه بود، در اینترنت منتشر شده که حاوی گفته‌های توهین آمیز او درباره برخی از چهره‌های سیاسی، زنان و قومیت‌ها است.

روزنامه قانون و خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، بخش‌هایی از سخنان نماینده ارومیه را منتشر کرده‌اند که به نظر می‌آید در جمع حامیانش بیان شده است.

نادر قاضی‌پور از جمله گفته است: «مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره‌الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره‌الاغ نیست.»

نماینده ارومیه در مجلس نهم و دهم همچنین افزوده است: «مجلس جای زنان نیست، جای مرد‌ان است. بفرستید‌ سرشان بلا بیاورند‌ تا آبرویتان برود‌؟»

آقای قاضی‌پور در ادامه سخنانش که با تشویق حاضران نیز همراه بود سخنانی توهین آمیز را با مضمون جنسی درباره قد‌رت علیخانی نمایند‌ه قزوین به زبان آورد.

نماینده ارومیه تاکید کرده است: «مجلس جای سوسول‌بازی نیست! به مجلس مرد‌ بفرستید‌. حد‌اقل کاری هم نکند‌ آن یکی کار را بتواند‌ بکند‌!»

نادر قاضی‌پور بعد از این که تاکید کرد که «مجلس را د‌ست بچه‌ها و سوسول‌ها و کسی که نمی‌تواند‌ خود‌ش را نگه د‌ارد‌، ند‌هید»، گفته است: «من لهجه د‌ارم و به لهجه‌ام هم افتخار می‌کنم. آنهایی که فارسی حرف می‌زنند‌ تا حالا چه [...] خورد‌ند؟»

انتشار این سخنان با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در خود ارومیه مواجه شد.

خیلی‌ها در شبکه‌های فیس‌بوک و تلگرام از شورای نگهبان خواستند تا صلاحیت آقای قاضی‌پور را پیش از ورود به مجلس رد کند. یا این که از نماینده‌های دیگر خواستند به اعتبارنامه او رای منفی بدهند.

کار به جایی رسید که امام ‌جمعه‌ ارومیه هم د‌ر خطبه‌های نماز جمعه به این اظهارات واکنش نشان د‌اد و گفت: «گلایه‌ای از طرف خود‌م و ملت د‌ارم از کسانی که خود‌ را کاند‌ید‌ا معرفی کرد‌ند‌ و بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی را د‌ر سخنان‌شان نهاد‌ینه کرد‌ند‌. این جایگاه، جایگاه مقد‌سی است. این روش خد‌اپسند‌انه و صحیحی نیست. حتی بعضی از واقعیات هست ولی انسان نباید‌ به زبان آورد‌. توهین و بی‌تربیتی شایسته یک جامعه‌ اسلامی نیست.»

شاخه ارومیه گروهی به نام «جمعیت زنان انقلاب اسلامی» هم در نامه‌ای به فرماندار ارومیه و شورای نگهبان خواستار آن شد تا به دلیل «هتک حرمت‌های آشکار و وقیحانه به جامعه زنان»، صلاحیت نادر قاضی‌پور باطل شود.

قدرت‌الله علیخانی، نماینده سابق قزوین در مجلس، نیز به ایسنا گفته که سخنان نماینده ارومیه «کذب و سخیف» بوده و از او به مراجع قضایی شکایت می‌کند.

واکنش‌ها به سخنان نماینده ارومیه باعث شد تا او در صفحه اینستاگرام خود بگوید که از حرف‌هایش که «باعث آزرده‌خاطر شدن بانوان ارومیه شد» عذرخواهی می‌کند، اما تاکید کرد که «اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم‌هایی که در مجلس شرایط به نفع‌شان نبوده است».

نادر قاضی‌پور همچنین تاکید کرد که «من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم» و افزود: «من نوکر مردم و رهبرم هستم، منافقین و کسانی که صلاح نظام را نمی‌خواهند و مخالف ولایت و ثبات انتخابات هستند، می‌خواهند با تخریب قاضی‌پور به اهداف شوم خود برسند.»

نماینده ارومیه تاکید کرد: «من مواضع خود را عوض نمی‌کنم.»

نادر قاضی‌پور که در مجلس نهم هم نماینده ارومیه بوده، در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، با بیش از ۱۶۰ هزار رای، به عنوان منتخب اول مردم این شهر مجددا وارد مجلس شد.

XS
SM
MD
LG