لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۶

سخنگوی دولت: دلمان از صدا و سیما خون است


محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت
محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، از عملکرد صدا و سیما، انتقاد کرد و از این سازمان خواست در جهت «منافع ملی» حرکت کند.

به گزارش ایلنا، سخنگوی دولت روحانی، روز سه‌شنبه، ۱۸ اسفند در پاسخ به خبرنگاران درباره عملکرد صدا و سیما در مورد نحوه پوشش برجام، مذاکرات هسته‌ای و همچنین پوشش جریان‌های سیاسی گفت: «اجازه ندهید من سفره دل پرخونم را باز کنم.»

محمد باقر نوبخت گفت: «من صبح‌ها سعی می‌کنم تا برنامه رادیویی پیک بامدادی را گوش کنم، اما گویی این برنامه، پیک منفی است که صبح اول صبح به مردم می‌دهند.»

پیشتر علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور، حتی تصریح کرده بود که صدا و سیما در قبال دولت در نقش رسانه‌های «اپوزیسیون» ظاهر می‌شود و حتی در برخی شبکه‌های استانی سفر رئیس دولت به همان استان دارای اولویت خبری نیست.

سخنگوی دولت روحانی در ادامه ضمن قدردانی از بدنه صدا و سیما به این سازمان«توصیه» کرد که «منافع ملی» را پیگیری کند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، و اعضای دولت، بارها از عملکرد صدا و سیما در قبال دولت انتقاد کرده‌اند و برنامه‌های این رسانه‌ را جانبدارانه و در خدمت برخی گروه‌های سیاسی دانسته‌اند.

حسن روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری، حتی صدا و سیما را «رسانه میلی» خطاب کرده بود.

روحانی پس از ریاست جمهوری نیز از عملکرد صدا و سیما گله کرده و گفت این رسانه «خدمات دولت» را آنچنانکه باید پوشش نمی‌دهد اما در مورد انتقاد از ۱۰۰ ظرفیت خود استفاده می‌کند.

در یکی از تازه‌ترین موارد اختلاف، دولت به خاطر قطع سخنان حسن روحانی هنگام اعطای مدال‌های لیاقت به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای نظارت بر صدا و سیما شد. با این حال صدا و سیما علت قطع برنامه را پخش خبر اعلام کرده است.

پیشتر علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور، حتی تصریح کرده بود که صدا و سیما در قبال دولت در نقش رسانه‌های «اپوزیسیون» ظاهر می‌شود و حتی در برخی شبکه‌های استانی سفر رئیس دولت به همان استان دارای اولویت خبری نیست.

از سوی دیگر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور، و رئیس سازمان حافظت محیط زیست، با انتقاد از جهت‌گیری‌های این رسانه، در نامه‌ای به محمد سرافراز رئیس صدا و سیما، تصریح کرده بود که این سازمان بعضا «در حد یک جریان خاص منتسب به جبهه پایداری» تنزل پیدا کرده است.

سازمان صدا و سیما هم دولت را متهم می‌کند که بودجه کافی برای این سازمان در نظر نگرفته است.

روابط عمومی این سازمان در بهمن ماه امسال با ابزار نارضایی از بودجه این سازمان گفت که « برای سال ۹۵، تنها یک درصد رشد در نظر گرفته شده است.»

صدا و سیما که رئیس آن منصوب رهبر جمهوری اسلامی است، همواره اعلام کرده که نسبت به دولت موضع جانبدارانه ندارد.

XS
SM
MD
LG