لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۴

یک فرمانده سپاه: دشمن به دنبال طبقه خاصی از مسئولان نظام است


علیرضا تنگسیری، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه
علیرضا تنگسیری، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه

علیرضا تنگسیری، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید «دشمن» برای «متمایل» کردن «طبقه خاصی» از مسئولان جمهوری اسلامی به سوی خود، «هزینه‌های زیادی می‌پردازد».

به گزارش روز سه‌شنبه ۱۸ اسفندماه خبرگزاری دفاع‌پرس، آقای تنگسیری هشدار داده که مقوله «نفوذ» باید جدی گرفته شود، در غیر این صورت «از همین راه ضربه می‌خوریم».

وی مدعی شده که «دشمن در حال حاضر هزینه‌های بسیاری برای نفوذ می‌پردازد تا بتواند طبقه خاصی از مسئولین نظام را به سمت خود متمایل سازد».

این فرمانده نظامی جزئیات بیشتری دربارهٔ این «طبقه خاص» ارائه نکرده و تنها افزوده که در گذشته نیز «نفوذ دشمن» در میان مسئولان جمهوری اسلامی سابقه داشته‌ است.

تنگسیری گفته‌ است: «امروزه برخی از مسئولین دولت اصلاحات که در شبکه‌های انگلیسی فعالیت می‌کنند، زمانی در میان ما نفوذ داشتند؛ نفوذ یعنی اینکه به این‌گونه افراد امکانات و اختیارات سیاسی بدهیم».

وی ادامه داده است: «آن دسته از نمایندگانی که امروز لندن‌نشین شده‌اند، خائنین به این مملکت هستند؛ ما اینجا به دنیا آمده‌ایم و همین‌جا خواهیم مرد».

بحث «نفوذ» با تاکیدی که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در ماه‌های اخیر بر این موضوع داشته در میان بخشی از مسئولان جمهوری اسلامی همواره مطرح بوده است.

رهبر ایران اخیرا در جمع شماری از فرماندهان بسیج گفت که «نفوذِ جریانی» را «خطرناک‌تر» از «نفوذ فردی» می‌داند.

وی افزود: «نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملت به‌ وسیله پول و جاذبه‌های جنسی با هدف تغییر باورها، آرمان‌ها، نگاه‌ها و سبک زندگی» و «آماج نفوذ جریانی، نخبگان، افراد مؤثر، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران هستند».

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بر اساس همین اظهارات گفته است که در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز «رگه‌هایی از نفوذ دیده شد».

وی توضیح بیشتری دربارهٔ این موضوع ارائه نکرد، اما به نظر می‌رسد شکست اصولگرایان از ورود به مجلس شورای اسلامی در تهران و حذف محمد یزدی و محمدتقی مصباح یزدی از پنجمین دوره مجلس خبرگان بر اساس کمپین «رای سلبی» مد نظر وی باشد.

موضوع سلمان رشدی

این فرمانده نظامی در بخش دیگری از اظهاراتش از اینکه سلمان رشدی هنوز «به سزایش نرسیده» هم انتقاد کرده‌ است.

۲۷ سال پیش روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی با صدور فتوایی، سلمان رشدی نویسنده هندی‌تبار بریتانیایی را به دلیل نوشتن کتاب «آیه‌های شیطانی» به مرگ محکوم کرد.

خبرگزاری فارس نیز به تازگی گزارش کرده با همکاری ۴۰ رسانه، جایزه قتل سلمان رشدی ۶۰۰ هزار دلار دیگر افزایش یافته و به سه میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسیده‌ است.

XS
SM
MD
LG