لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۰

آیت‌الله خامنه‌ای: رفتار کسانی که در ۸۸ رای نیاوردند، «نانجیبانه» بود


آیت‌الله خامنه‌ای در جمع اعضای مجلس خبرگان
آیت‌الله خامنه‌ای در جمع اعضای مجلس خبرگان

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه با اعضای مجلس خبرگان دیدار کرد. این نخستین دیدار رهبر ایران پس از انتخابات این مجلس با اعضای آن بود.

آقای خامنه‌ای با سالم و رقابتی خواندن انتخابات، رفتار کسانی که در روز هفتم اسفندماه انتخاب نشدند را «نجیبانه» خواند. او بدون اینکه از رهبران معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ نامی ببرد، رفتار آنها را «نانجیبانه» نامید.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین گفت انتخابات هفتم اسفند بار دیگر نادرستی و بی‌اعتباری سخنان کسانی را که در سال ۸۸ مدعی نامعتبر بودن انتخابات بودند و به‌گفته او آن «فتنه مضر» را برای کشور بوجود آوردند، نشان داد.

در ادبیات رهبر جمهوری اسلامی «فتنه» به اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ و فتنه‌گران به رهبران این اعتراض‌ها گفته می‌شود.

آقای خامنه‌ای «سلامت و امانت داری» را یکی دیگر از ویژگی‌های این انتخابات برشمرد و گفت: برخلاف تبلیغات به‌گفته او دشمنان و همچنین ادعاهای برخی در داخل، انتخابات در نظام اسلامی همواره سالم بوده و هیچگاه حرکتی سازماندهی شده برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات وجود نداشته است.

آیت‌الله خامنه‌ای درحالی از سالم‌ بودن انتخابات در ایران صحبت می‌کند که پیش از برگزاری انتخابات تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند.

دیدبان حقوق بشر در گزارشی که در وبسایت خود منتشر کرد، با اشاره به رد صلاحیت حدود شصت درصد از داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس ایران، تأکید کرده است که با وجود چنین رد صلاحیت‌هایی، به گفته این سازمان «در واقع هیچ نامزد متفاوتی باقی نمی‌ماند که مردم بتوانند به او رأی دهند.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:39 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG