لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۵

بزرگ‌ترین رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی آغاز شد


رزمایش مشترک نیروهای نظامی ایالات متحده و کره جنوبی
رزمایش مشترک نیروهای نظامی ایالات متحده و کره جنوبی

نیروهای نظامی ایالات متحده و کره جنوبی روز شنبه ۲۲ اسفند بزرگ‌ترین رزمایش مشترک در تاریخ مانورهای نظامی مشترک خود را در سواحل شرقی کره جنوبی آغاز کردند.

این در حالی است که کره شمالی این عملیات این مانور را «تحرکات جنگ هسته‌ای» توصیف کرده و به عنوان پاسخ به این «تحرکات» تهدید به «تهاجم تمام‌عیار» کرده‌است.

کره شمالی هم‌چنین با تهدید به حمله «پیش‌دستانه» هسته‌ای گفته‌است که در صورت چنین حمله‌ای، در مورد نوع اهداف مورد حمله استثناء قائل نمی‌شود.

ارتش کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که «نیروهای مسلح انقلابی جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی سلاح‌های خود را برای نابودی دشمنان به‌دست گرفته و با نفرتی فزاینده از دشمنان، در انتظار فرمان شکوهمندانه فرمانده کل هستند تا حکم حمله عادلانه پیش‌دستانه را صادر کند.»

در رزمایش مشترک روز شنبه که قرار است هشت هفته ادامه پیدا کند، ۳۰۰ هزار نظامی کره جنوبی و ۱۷ هزار نفر از افراد ارتش آمریکا به همراه ناوهای راهبردی آمریکا و هواپیماهای جنگی مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حدود ۵۵ هواپیمای جنگی آمریکایی و ۳۰ ناو از دو کشور در این رزمایش شرکت دارند.

این تمرین نظامی پس از آن برگزار می‌شود که کره شمالی در ماه ژانویه اقدام به انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای خود کرد و از سوی دیگر طی ماه گذشته، پرتاب آزمایشی یک موشک دوربرد توسط پیونگ‌یانگ، قطعنامه جدید سازمان ملل و تحریم‌های شدید تازه‌ای را علیه کره شمالی در پی داشت.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش می‌دهد که کره شمالی از چند روز پیش در جستجوی یکی از زیردریایی‌های خود است که در ساحل شرقی این کشور از صفحه رادار ناپدید شده‌است.

مقامات آمریکایی به سی‌ان‌ان گفتند که این زیردریایی ممکن است به خاطر اشکالات فنی غرق شده باشد.

کره شمالی می‌گوید که در حال توسعه قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک از زیردریایی است اما کارشناسان غربی می‌گویند که آزمایش‌های کره شمالی در این ارتباط تاکنون با شکست مواجه بوده‌است.

کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی، با ادامه دور تازه‌ای از تنش‌ها در شرق آسیا، به مقام‌های آن کشور دستور داده است خود را برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای جدید آماده کنند.

ایالات متحده در حدود ۲۸ هزار و پانصد نفر از نیروهای نظامی خود را به طور دائمی در کره جنوبی مستقر کرده‌است.

XS
SM
MD
LG