لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

پیروزی ترامپ و کلینتون در فلوریدا؛ ربیو کناره گیری کرد


هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ
هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

گزارش حاکی از پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات روز سه شنبه ۱۵ مارس در ایالت‌های فلوریدا، اوهایو و کارولینای شمالی است و دونالد ترامپ نیز توانسته است در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ایالت فلوریدا ، کارولینای شمالی و ایلینوی به پیروزی برسد.

به گزارش رویترز، پس از پیروزی دونالد ترامپ، میلیاردر نیویورکی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ایالت فلوریدا، سناتور مارکو روبیو از رقابت‌ها برای انتخابات نامزد‌ها نهایی این حزب کناره گیری کرده است.

گزارش ها حاکی است که دونالد ترامپ همچنین در ایالت ها ایلینوی و کارولینای شمالی نیز توانسته است رقبای جمهوریخواه خود را پشت سر بگذارد.

به گزارش «سی ان ان» جان کیسیک دیگر نامزد حزب جمهوریخواه توانسته است در انتخابات ایالت اوهایو به پیروزی برسد.

کار‌شناسان این شبکه خبری می‌گویند، پیروزی جان کیسیک در انتخابات اوهایو رقابت بین نامزدهای حزب جمهوریخواه را پیچیده می‌کند.

انتخابات روز سه شنبه در ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، ایلینوی و میزوری برگزار شد.

در همین حال، مارکو روبیو، سناتور از ایالت فلوریدا، گفته است که رقابت های حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری می‌کند.

به گزارش رویترز آقای روبیو این خبر را پس از آن اعلام کرد که در سه رای‌گیری اخیر در ایالت های میشیگان، می‌سی‌سی‌پی و اوهایو، کمتر از ده درصد آرا را به دست آورد.

مارکو روبیو در جمع طرفدارانش در ایالت فلوریدا گفت که او هنوز هم به آینده آمریکا امیدوار و خوش‌بین است.

با کناره گیری مارکو ربیو از رقابت های حزب جمهوریخواه ، اکنون دونالد ترامپ ، تد کروز و جان کیسیک در صحنه برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر حضور خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG