لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۴

دو روز مانده به عید، حقوق هزاران بازنشسته هنوز پرداخت نشده است


حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی ایران با وجود آن که تنها دو روز به آغاز سال نو خورشیدی مانده هنوز پرداخت نشده است.

خبرگزاری فارس روز پنج‌شنبه، ۲۷ اسفندماه، به نقل از یک منبع آگاه در صندوق بازنشستگی کشوری «کسری بودجه سه هزار میلیارد تومانی» را مهم‌ترین علت تاخیر در پرداخت حقوق اعلام کرد.

این منبع که نامی از وی برده نشده افزود: «مسئولان صندوق در تلاش هستند تا سه الی چهار ساعت آینده حقوق بازنشستگان را پرداخت کنند.»

گزارش حسین قویمی در مورد حقوق پرداخت نشده هزاران بازنشسته
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:41 0:00
لینک مستقیم

در همین حال حامد شمس، سرپرست اداره کل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشور، نیز با تائید این خبر اعلام کرد که این صندوق در انتظار واریز پول از سوی دولت است.

آقای شمس اضافه کرد:‌ «به محض این‌ که این واریز انجام شود، حقوق بازنشستگان قبل از آغاز سال ۹۵ پرداخت می‌شود.»

آن ‌طور که این مقام مسئول گفته، در حال حاضر «تمامی مرخصی کارکنان صندوق لغو شده و همگی درصدد هستند با بررسی تمهیدات لازم، حقوق به تاخیرافتاده بازنشستگان واریز شود».

دولت ایران با گذشت ماه‌ها از لغو تحریم‌های بین‌المللی تاکنون نتوانسته است مشکلات و معضلات مالی و اقتصادی ناشی از این تحریم‌ها را تحت کنترل درآورد.

تحریم‌های بین‌المللی که در نتیجه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی وضع و اجرا شد در سال‌های اخیر اقتصاد ایران را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده و منابع مالی دولت به منظور اداره کشور را سخت محدود کرده است.

این در حالی است که دولت‌ها در ایران همواره در پایان هر سال برای پرداخت حقوق٬ مزایا و عیدی کارکنان و بازنشستگان با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌اند.

اما اثر به‌شدت منفی تحریم‌ها بر منابع مالی ایران در سال‌های اخیر دولت‌ها را در پرداخت حقوق و مزایای خود دچار مشکلات مضاعفی کرده است.

در سال‌ جاری اخبار و گزارش‌های فراوانی از اعتصاب و تجمع کارکنان٬ کارگران و بازنشستگان در سراسر ایران در اعتراض به تاخیر در دریافت حقوق و مزایای خود منتشر شده است.

در تازه‌‌ترین این اعتراض‌ها طی روز گذشته و امروز تعداد زیادی از کارکنان منطقه عسلویه به دلیل عدم دریافت عیدی و دستمزدهای معوقه٬ دست به تجمع زدند.

خبرگزاری فارس گزارش کرده است که شرکت‌های کارفرما و پیمانکاری در منطقه عسلویه نتوانسته‌اند حقوق معوقه کارگران خود را پرداخت کنند.

آن ‌طور که این خبرگزاری اعلام کرده، روز گذشته نیز کارگران فاز‌های ۲۰ و ۲۱ عسلویه به دلیل عدم دریافت حقوق چند ماهه و پاداش دست به اعتراض زده بودند.

XS
SM
MD
LG