لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۳

باراک اوباما: تعقیب نیروهای حکومت اسلامی را شدیدا ادامه می‌دهیم


باراک اوباما روز چهارشنبه چهارم فروردین گفت که جهان باید در نبرد علیه تروریسم متحد باشد و ایالات متحده می‌تواند و خواهد توانست که گروه حکومت اسلامی را شکست دهد.

رییس جمهوری آمریکا که به آرژانتین سفر کرده است، در نشست خبری مشترک با مائوریسیو ماکری، رییس جمهوری این کشور، با اشاره به حملات روز سه‌شنبه در بروکسل گفت: «ایالات متحده آماده هر نوع همکاری برای کمک به تحقیقات درباره این حملات و به پای میز محاکمه کشاندن عاملان آن است».

وی افزود: «ما شدیدا به تعقیب گروه حکومت اسلامی ادامه می‌دهیم تا زمانی که ریشه آنها از سوریه و عراق کنده شود و سرانجام نابود شود».

آقای اوباما اظهار داشت: «موضوعات زیادی در دستور کارم هست ولی اولویت من شکست دادن گروه حکومت اسلامی و محو این تروریسم وحشیانه است که به سراسر جهان کشیده شده است».

رییس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: «هیچ موردی مهمتر از این در دستور کارم نیست که آنها را تحت تعقیب قرار داده و شکست‌شان دهیم. مسئله این است که از چه راه خاصی این کار را انجام دهیم».

وی گفت که هم آمریکا و هم آرژانتین غم و اندوه بلژیکی‌ها را درک می‌کنند، «چرا که هر دو کشور رنج ناشی از تروریسم را حس کرده‌اند».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای اوباما با این حال نشانه‌های محدودی از بازنگری در استراتژی‌اش بروز داد. او گفت که رویکردش در مبارزه با این گروه دائما «متحول» شده تا برای رویارویی با تهدید آن به روز شود.

در حملات روز سه‌شنبه به فرودگاه و یک مترو شهر بروکسل، پایتخت بلژیک، دستکم ۳۴ نفر کشته و ۲۷۰ نفر زخمی شدند. سه نفر از کشته شدگان این حملات، عاملان انتحاری بوده‌اند.

آقای اوباما از نامزدهای جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد که گفته بودند در ارتباط با گروه حکومت اسلامی باید سیاست «زمین سوخته» را پیاده کرد. وی با توصیف این رهیافت به عنوان اقدامی «غیرانسانی» و غیرسازنده، آن را رد کرد.

رییس جمهوری آمریکا اظهار داشت: «چنین کاری احتمالا مکانیسم فوق‌العاده‌ای به داعش می‌دهد تا نیروهای بیشتری را جذب کند».

XS
SM
MD
LG