لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۷

وزیر کشور فرانسه: یک حمله تروریستی را در مراحل آخر خنثی کرده‌ایم


وزیر کشور فرانسه می‌گوید نیروهای امنیتی آن کشور مردی مظنون به انجام حمله‌ای تروریستی را «در آخرین مراحل» پیش از اجرای آن، دستگیر کرده‌اند. سازمان ضدتروریستی فرانسه، نیز پنج‌شنبه به منطقه‌ای در اطراف پاریس یورش برده‌است.

گفته‌های وزیر کشور فرانسه پس از آن بیان شده که حملات انتحاری و انفجارهایی در بروکسل، پایتخت بلژیک، بیش از ۳۰ کشته و صدها زخمی برجای گذاشته‌است.

برنار کازنو، وزیر کشور فرانسه، پنجم فروردین ماه، در جمع خبرنگاران گفته است در حال حاضر رابطه‌ای میان بازداشت اخیر و حملات قبلی در پاریس یا حملات اخیر در بلژیک وجود ندارد.

فرد بازداشت‌شده، شهروند فرانسه است.

به گزارش «فرانس ۲۴»، وزیر کشور فرانسه می‌گوید نیروهای امنیتی آن کشور با «تحقیقات دقیقی که از هفته‌ها پیش شروع شده بود و منابع انسانی و فنی مهمی در آن دخیل بوده‌اند» و در عین حال «با همکاری نزدیک و جاری با دیگر سازمان‌های اطلاعاتی اروپا»، موفق شده‌اند فرد مظنون را بازداشت کنند.

طی روزهای گذشته، و در پی حملات بروکسل، کشورهای اروپایی اقدامات امنیتی خود را افزایش داده‌اند.

آقای کازنو گفت یک گروه خنثی‌کننده بمب نیز به منطقه‌ای در ۱۵ کیلومتری شمال پاریس فرستاده شده است.

نیروهای سازمان ضدتروریستی فرانسه، شب پنج‌شنبه به خانه‌ای در منطقه «ارژانتوی» هجوم برده‌اند.
نیروهای سازمان ضدتروریستی فرانسه، شب پنج‌شنبه به خانه‌ای در منطقه «ارژانتوی» هجوم برده‌اند.

به گزارش رویترز، نیروهای سازمان ضدتروریستی فرانسه، شب پنج‌شنبه به خانه‌ای در شهر «ارژانتوی» (در شهرستان «وال-‌دوآز» در شمال‌غرب پاریس) هجوم برده‌اند.

رادیو «فرانس‌انفو» گفته است مرد مظنون، در بلژیک به رابطه با «شبکه‌های جهادی» متهم بوده است. شبکه تلویزیونی «ای‌ته‌له» نیز گفت در خانه او مواد انفجاری پیدا شده‌است.

جزئیات بیشتری در مورد فرد بازداشت‌شده و آنچه در پی انجامش بود، منتشر نشده‌است.

به گفته آقای کازنو، طی سال جاری میلادی ۷۵ نفر در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی در فرانسه بازداشت شده‌اند؛ از این میان ۳۷ نفر تحت بازجویی هستند و اتهامات اولیه به آنها تفهیم شده و ۲۸ نفر زندانی شده‌اند.

دو روز پیش از گفته‌های وزیر کشور فرانسه، حملات انتحاری و انفجارهایی در فرودگاه و متروی بروکسل، به کشته شدن ۳۱ نفر انجامید و نزدیک به ۲۷۰ زخمی برجای گذاشت. این حملات، بدترین از این دست در تاریخ بلژیک به شمار می‌روند.

در ۲۸ آبان‌ماه گذشته در حملات تروریستی در پاریس ۱۳۰ نفر کشته شدند.

گروه «حکومت اسلامی» مسئولیت هر دو حمله را بر عهده گرفته‌است.

صلاح عبدالسلام، تنها بازمانده حملات پاریس، یک هفته پیش در بلژیک بازداشت شد.

XS
SM
MD
LG