لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۶

دست‌کم ۱۳ نفر در دو تصادف در فارس کشته شدند


پلیس ایران از کشته شدن ۱۳ نفر در دو تصادف در استان فارس، که با فاصله زمانی اندکی از هم و به دلیل تخلف مشابهی صورت گرفته، خبر داده است.

رئیس پلیس راهور صبح روز یک‌شنبه، هشتم فروردین ماه، به خبرگزاری ایرنا گفته است این تصادف‌ها بعد از ظهر روز شنبه و به فاصله ۲۵ دقیقه از یکدیگر رخ داده‌اند.

در سانحه نخست، در جاده شیراز به کازرون، یک تریلی به دلیل انحراف به چپ با یک سواری پیکان برخورد کرده است که پنچ نفر در پی آن کشته شدند.

اندکی بعد در حوالی روستای کهنه در جنوب استان فارس، یک کامیون به یک سواری پژو خورده است که در پی آن «سواری پژو آتش گرفت و به طور کامل سوخت».

حادثه روستای کهنه به کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر انجامیده‌است.

نیروی انتظامی ایران، روز شنبه گفته بود، طی ۱۱ روز گذشته، از زمان آغاز تعطیلات و فرا رسیدن نوروز، ۵۵۰۰ تصادف رخ داده است که بیش از ۲۵۰ نفر در آنها کشته شده‌اند.

با این حساب هر روز تقریبا ۲۵ نفر جان خود را در تصادفات روزهای گذشته از دست داده‌اند.

گزارش اخیر از تصادف‌های مرگبار در جاده‌های فارس در حالی‌ست که یک روز پیش از آن نیز، در همان‌ مسیر شیراز-کازرون، شش نفر از اعضای یک خانواده در سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.

واژگونی خودرو، انحراف به چپ و سرعت بیش از حد، عوامل اصلی تصادفات رانندگی در ایران عنوان شده‌اند.

سرهنگ محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راهور ایران، هشتم فروردین ماه به خبرگزاری ایرنا گفته است «عدم رعایت حق تقدم» در جاده‌های ایران، طی روزهای گذشته، شمار زیادی قربانی گرفته‌است.

پلیس ایران می‌گوید طی ساعت‌های گذشته در اکثر جاده‌های ایران، برف یا باران باریده است. بار ترافیکی در ساعات صبح باعث شده بود تا تردد در برخی نقاط محور کرج-چالوس ممنوع اعلام شود. پلیس راهور استان خراسان نیز از ترافیک سنگین در خروجی‌های مشهد خبر داده‌است.

XS
SM
MD
LG