لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۵

شوخی تلخ مرسده با سگ‌های خانگی؛ «شاکی واقعی من یک سگ است»


مرسده ملک شاهی متهم به حیوان آزاری
مرسده ملک شاهی متهم به حیوان آزاری

به‌تازگی ویدیوهایی از آزار سگ‌های خانگی توسط دختر جوانی که از او با عنوان آموزگار حرفه‌ای سگ نام‌ برده شده، منتشر شده است.

ویدیوهایی که خشم گروهی از حامیان حقوق حیوانات را در پی داشته است.

دختر جوانی که در این ویدیوها با سگ‌های خانگی به خشونت رفتار می‌کند و به آن‌ها ناسزا می‌گوید، مرسده ملک شاهی نام دارد.

خانم ملک‌شاهی با تبدیل کردن منزل مسکونی خود به محل مراقبت از سگ‌ها، به خانواده‌هایی که بنا به دلایلی در شرایط خاص قادر به نگهداری از سگ خود نبودند، خدمات ارائه می‌کرد.

در روزهای گذشته گروهی از حامیان حقوق حیوانات و افرادی که حیوان خانگی خود را برای آموزش و یا مراقبت به او سپرده بودند، در مقابل منزل او تجمع کردند.

سگ آزاری توسط یک مراقب سگ در تهران
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:19 0:00

در این میان حتی نیروی انتظامی هم وارد عمل شد و به منزل خانم ملک شاهی مراجعه کرد.

مرسده ملک‌شاهی که اکنون به گفته خودش متواری است می‌گوید با وجود اینکه برای کسب «اجازه گفت‌وگو با رادیو فردا» دسترسی به مقام‌های دولتی ندارد اما با این نیت این گفت‌وگو را انجام می‌دهد که از «مردم» عذرخواهی کرده و از ناراحتی‌های آن‌ها بکاهد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:39 0:00
لینک مستقیم

آن‌گونه که این مراقب سگ‌های خانگی می‌گوید یکی از این ویدیوها متعلق به سگ خود او «نیکی» و دیگری سگی است به نام «تینا» که به گفته او از بیماری پوستی رنج می‌برده است.

مرسده ملک‌شاهی دلیل تهیه هر دو ویدئو را «شرایط بد روحی و عاطفی» و «تحریک دوستانش» به منظور «یاری طلبیدن» عنوان کرده است.

مریم صانعی، فعال حقوق حیوانات در تهران که این ماجرا را پیگیری کرده، می‌گوید: «حتی اگر مسئله، تهدید یا تحریک یک نفر دیگر باشد، این خانم دارد به‌طور جدی به آن سگ آسیب وارد می‌کند، وقتی سرش را آن‌طور محکم به زمین می‌کوبد، یا پا روی خرخره و سرش می‌گذارد، این شوخی نیست

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:52 0:00
لینک مستقیم

مرسده ملک‌شاهی همچنین با انتقاد از رفتار تجمع‌کنندگان مقابل منزل مسکونی‌اش -با اشاره به «نقش مثبت» نیروی انتظامی در آرام کردن فضا- آن‌ها را افراد وابسته به انجمن حمایت از حیوانات ایران می‌نامد و می‌گوید که آن‌ها با ناسزا گفتن او را تهدید به اسیدپاشی کرده‌اند.

تجمع جمعی از حامیان حقوق حیوانات در مقابل منزل مسکونی مرسده ملک شاهی
تجمع جمعی از حامیان حقوق حیوانات در مقابل منزل مسکونی مرسده ملک شاهی

مرسده ملک شاهی می‌گوید که ویدئو را تنها برای دوستی به نام «رها»، ارسال کرده است، اما به گفته مریم صانعی به نقل از منتشرکننده این تصاویر، «رها» بارها از سوی خانم ملک‌شاهی درباره منتشر نکردن ویدئو تهدید شده بود.

مرسده، این مراقب سگ‌های خانگی، که اکنون با اتهام حیوان‌آزاری مواجه شده، می‌گوید که در دادگاه وجدان خودش مجازات شده است.

او می‌افزاید: «شاکی واقعی من این آدم‌ها نیستند، بلکه شاکی واقعی من همین سگ، تیناست».

مرسده ملک شاهی در حالی که با شکایت گروهی از حامیان حقوق حیوانات و مشتریان خود روبه‌روست، می‌گوید که قصدش «سادیسم و حیوان آزاری» نبوده است.

XS
SM
MD
LG