لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۲

«تهران شهری رو به احتضار»


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران روز یکشنبه، ۸ فروردین، در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که شرایط تهران از مرحله آسیب اجتماعی گذشته است و به مرحله اخطار رسیده.

محمد حقانی با انتقاد از نحوه مقابله با معضل معتادان و کارتن‌خواب‌ها تاکید کرد که دولت باید وظیفه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را به شهرداری تهران بسپارد.

وی در ادامه گفت که منابعِ زیستیِ طبیعیِ تهران تمام شده و تهران شهری رو به احتضار و موت است.

تهران شهری رو به احتضار و موت !
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:00 0:00
لینک مستقیم

محمدحقانی گفته است که قانوناً وظیفه رسیدگی به متکدیان، کارتن‌‌خواب‌ها و معتادان بر عهده شهرداری نیست، بلکه سازمان بهزیستی موظف به انجام این امر است.

وی برخورد مقطعی و سلیقه‌ای با موضوع معتادان و کارتن‌خواب‌ها را اشتباه دانست و گفت اینکه به معتادان و کارتن‌خواب‌ها اسکان و لباس و طعام دهیم و بعد از مدتی آنها را در سطح شهر رها کنیم اشتباه است و نتیجه‌ای ندارد.

او خواستار توانمند کردن این گروه و ایجاد اشتغال شد و گفت در مرحله بعد نیز آنها نیازمند مسکن و سرپناه هستند.

آقای حقانی همچنین گفته است دولت باید وظیفه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را به شهرداری تهران بدهد. به گفته او سازمان بهزیستی، در گذشته با یکهزار و هشتصد نیروی متخصص، زیر نظر شهرداری بود اما بعدها از شهرداری تهران جدا شد.

مهرداد درویش پور، جامعه شناس مقیم سوئد در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گوید که با این حرف که تهران شهری در حال احتضار و رو به موت است عمیقاً موافق است.

این جامعه‌شناس می‌گوید که یک نمونه شاید بدتر از تهران بمبئی است و می‌افزاید که خود در این شهر دیده است که چگونه شهرداری از ترمیم و تغییر ساخت آن حتی قطع امید کرده است.

او می‌گوید در تهران هم این خطر وجود دارد که به نوعی قطع امید شده است.

XS
SM
MD
LG