لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۳

ترامپ: زنانی که سقط جنین می‌کنند باید مجازات شوند


دونالد ترامپ، نامزد پیشتار جمهوری‌خواهان
دونالد ترامپ، نامزد پیشتار جمهوری‌خواهان

دونالد ترامپ، نامزد پیشتار جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۱۱ فروردین گفت به باور او، زنانی که سقط جنین می‌کنند «باید نوعی مجازات در نظر گرفته شود.»

آقای ترامپ این مطلب را در مصاحبه با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا عنوان کرد اما مشخص نکرد که چه نوع مجازاتی مد نظر او است.

وی در عین حال افزود که «زنان می‌توانند عمل سقط جنین انجام بدهند اما در مکان‌های غیرقانونی».

دونالد ترامپ پیش از این نیز بارها گفته‌است که با سقط جنین مخالف است به‌جز در سه مورد تجاوز جنسی، زنا با محارم، و هنگامی که جان مادر به خاطر سقط جنین به خطر بیفتد.

در همین حال دفتر کارزار انتخاباتی ترامپ بیانیه‌ای در این مورد منتشر کرده و نوشت که «این موضوع نامعلوم است و برای مشخص شدن باید به دولت‌های ایالتی ارجاع داده شود.»

سخنان آقای ترامپ در مورد سقط جنین بلافاصله با واکنشی گسترده در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی روبرو شده‌است.

هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم با بازنشر نظر دونالد ترامپ در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «تازه فکر کرده‌بودیم دیگر حرف ناجورتری قرار نیست بزند. [حرفش] وحشتناک است و نشان‌دهنده خیلی چیزها».

دونالد ترامپ اگرچه کاندیدای پیشتاز حزب جمهوی‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست اما کاندیداتوری او با مخالفت‌هایی جدی در درون این حزب روبروست.

آقای ترامپ میلیاردری است که سخنانش ازجمله درباره مهاجران، مسلمانان، و زنان، باعث جنجال‌های متعددی شده است.

XS
SM
MD
LG