لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۶

اوباما به زودی درباره افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق «تصمیم می گیرد»


ژنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا
ژنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا

ژنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز چهارشنبه گفته است، باراک اوباما در هفته‌های آینده درباره افزایش شمار نیروهای این کشور در عراق تصمیم می گیرد.

به گزارش رویترز، ژنرال جوزف دانفورد در یک کنفرانس خبری تاکید کرده است که افزایش نیروهای آمریکایی در عراق باعث افزایش قابلیت و توانمندی نیروهای عراقی برای عملیات علیه گروه حکومت اسلامی در موصل خواهد شد.

وی اضافه کرده است که مقام‌های نظامی آمریکا و عراق در مورد طرح‌های عملیاتی برای بازپس گیری موصل و همچنین چگونگی کمک نیروهای آمریکایی در این خصوص بحث و تبادل نظر کرده اند.

شهر موصل در تابستان سال ۲۰۱۴ به تصرف گروه حکومت اسلامی (داعش) در آمد. این گروه شهرهای دیگری مانند رمادی و تکریت را نیز تصرف کرده بود، اما نیروهای عراقی سال گذشته موفق شدند آنها را از این دو شهر بیرون کنند.

ژنرال جوزف دانفورد تصریح کرده است: پیشنهادهای در این باره ارائه شده است و رییس جمهوری آمریکا طی هفته‌های آینده این فرصت را دارد تا در این خصوص تصمیم بگیرد.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا هفته پیش گفته بود که انتظار دارد که تعداد نیروهای آمریکایی درعراق افزایش یابد. ولی وی میزان افزایش نیروهای آمریکایی را مشخص نکرد.

با این حال ژنرال جوزف دانفورد روز چهارشنبه همچنین اظهار داشت: در شرایط کنونی تمرکز بر مرحله بعدی روند کلی کارزار یعنی انجام عملیات برای بازپس گیری موصل و همچنین حفظ برتری فعلی نیروهای عراقی بعد از بازپس گیری رمادی است.

آمریکا در سال ۲۰۱۱ پس از آن که با عراق بر سر پیمان امنیتی به توافق نرسید، نیروهای خود را از عراق خارج کرد.

اما در سال ۲۰۱۴ و پس از پیشروی سریع گروه حکومت اسلامی (داعش) آمریکا نیروهایی برای مشاوره نظامی به عراق اعزام کرد که هم اکنون شمار آنها به سه هزار و ۸۰۰ نفر می رسد.

XS
SM
MD
LG