لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۱

هشدار نیروهای مسلح در مورد «عناصر داخلی» هوادار رابطه با غرب


ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای که به مناسبت سالگرد رفراندوم ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ منتشر کرد بار دیگر با تکرار بحث «نفوذ» به هواداران برقراری رابطه با غرب در داخل کشور هشدار داد.

بیانیه این نهاد نظامی به توافق اتمی ایران و قدرت‌های جهانی اشاره دارد و می‌گوید، «دشمن» در دوره پسابرجام «ترفندهای نوین، پیچیده و فریبنده‌ای» را برای مقابله با جمهوری اسلامی به‌ کار می‌برد.

این بیانیه سپس از گروهی در داخل ایران نام می‌برد که از نظر مقامات نظامی ایران «دل در گرو غرب و کدخدای پوشالی» دارند و هشدار می‌دهد که «دشمن» با تمرکز بر «راهبرد نفوذ و بهره‌برداری از عناصر داخلی» خود در صدد «رخنه» به نظام جمهوری اسلامی است.

اصطلاح کدخدا را پیش از این حسن روحانی درباره آمریکا به کار برده بود که در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ هدف انتقاد غلامعلی حداد عادل، یکی از نامزدهای اصول‌گرای آن انتخابات، قرار گرفت.

اما بحث «نفوذ» را علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، سال گذشته در رابطه با مذاکرات اتمی ایران و آمریکا مطرح کرده و مدعی شد که آمریکا با این مذاکرات به دنبال نفوذ در ایران بوده.

این اظهارات پس از آن بارها در ادبیات مقامات نظامی و قضایی ایران تکرار شد که در ضمن آن به دولت حسن روحانی نیز هشدار دادند.

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز باز به مردم و مسئولان حکومتی نسبت به بحث نفوذ هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند که آنها باید با هوشمندی و بصیرت با این مقوله روبه‌رو شوند.

XS
SM
MD
LG