لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۸

اعتراض مهمانداران زن ایرفرانس به حجاب اجباری در ایران


تعدادی از مهمانداران شرکت هواپیمایی ایرفرانس نسبت به بخشنامه جدید این شرکت مبنی بر ضرورت رعایت حجاب اسلامی هنگام ورود به تهران معترض هستند.

آن‌طور که خبرگزاری فرانسه گزارش کرده، کریستفر پیه، نماینده اتحادیه مهمانداران هواپیمایی، نارضایتی مهمانداران زن از این بخشنامه را تأیید کرده‌است.

وی گفته زنان خدمه پروازی ایرفرانس هر روز با دفتر این اتحادیه تماس می‌گیرند و می‌گویند که «نمی‌خواهند روسری به سر کنند.»

رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند بر اساس بخش‌نامه‌ای جدید از سوی ایرفرانس، از مهمانداران زن خواسته شده هنگام ترک هواپیما در تهران، روسری به سر داشته و موهای خود را بپوشانند.

این بخشنامه همچنین از زنان خدمه پروازی خواسته در طول پرواز شلوار و کت غیرچسبان به تن داشته باشند.

قرار است از روز ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین‌ماه)، پروازهای مستقیم ایرفرانس از پاریس به تهران که از سال ۲۰۰۸ متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شود.

هواپیماهای شرکت هوایپمایی ایرفرانس-کی‌ال‌ام از اواسط ماه جاری میلادی، هفته‌ای سه بار از فرودگاه شارل دوگل پاریس به فرودگاه امام خمینی تهران پرواز خواهند داشت.

در حالی که نماینده اتحادیه مهمانداران هواپیمایی خواستار اعلام استفاده داوطلبانه از حجاب از سوی مدیریت ایرفرانس شده، مدیران این شرکت می‌گویند کارکنان سایر خطوط هوایی بین‌المللی نیز در پرواز به ایران قانون حجاب را رعایت می‌کنند.

این شرکت همچنین رعایت حجاب در ورود به ایران را موضوعی اعلام کرده که پیش‌تر نیز اجرا می‌شده و افزوده این مسئله در مورد ورود به عربستان سعودی هم به همین شکل رعایت می‌شود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پیه همچنین گزارش کرده که مدیریت ایرفرانس احتمال جریمه افرادی که مقررات جدید پوشش را رعایت نکنند را هم مطرح کرده‌است.

بر اساس قوانین ایران، رعایت حجاب اسلامی در اماکن عمومی اجباری است و بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۲ رعایت نکردن آن مشمول مجازات است.

XS
SM
MD
LG