لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۴

کانادا قتل یک شهروند این کشور توسط گروه ابوسیاف را محکوم کرد


جان ریدسدل، ۶۸ ساله،
جان ریدسدل، ۶۸ ساله،

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، قتل جان ریدسدل، شهروند کانادا، توسط گروه اسلام‌گرای «ابوسیاف» در فیلیپین را محکوم کرده است.

به گزارش رویترز، جان ریدسدل، ۶۸ ساله، که برای گردش و تعطیلات به فیلیپین رفته بود در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ به همراه سه نفر دیگر توسط این گروه اسلامگرا به گروگان گرفته شد.

طبق این گزارش، ارتش فیلیپین اعلام کرده است، یک سر از تن جدا شده را در یک جزیره دور افتاده پیدا کرده است. این سر ساعاتی بعد از پایان یافتن ضرب الاجل برای پرداخت مبلغ باج درخواستی این گروه شبه نظامی پیدا شده است.

جاستین ترودو به خبرنگاران گفته است: کانادا این خشونت گروگانگیران برای قتل بدون دلیل را محکوم می کند. این کشتن یک انسان در کمال خونسردی است و مسئولیت ان برعهده گروه تروریستی است که اورا به گروگان گرفته بود.

وی افزوده است: دولت کانادا خود را متعهد می داند تا با همکاری دولت فیلیپین و جامعه بین المللی عاملان این عمل شنیع را مورد تعقیب قرار دهد.

به گزارش رویترز نخست وزیر کانادا به پرسشی در خصوص مذاکره با گروگانگیر‌ها برای آزادی دیگر گروگان کانادایی به نام رابرت هال پاسخ نداده است.

جان ریدسدل، رابرت هال و یک شهروند نروژی به همراه یک زن فیلیپینی توسط شبه نظامیان به گروگان گرفته شده بودند. این افراد پس از مدتی در یک فیلم ویدیویی در حالی که در محاصره مردان نقابدار مسلح بودند، خواستار کمک برای رهایی خود شدند.

این در حالی است که روز دوشنبه شهروندان فیلیپینی در مرکز شهر جولو این سر از تن جدا شده را پیدا کرده اند.

سخنگوی ارتش فیلیپین می گوید، گروه اسلام‌گرای «ابوسیاف» که با القاعده مرتبط است، پیشتر تهدید کرده بود که اگر شش میلیون و چهارصد هزار دلار به این گروه پرداخت نشود بعداز ظهر روز دوشنبه یکی از گروگان‌ها را به قتل خواهند رساند.

رویترز می گوید، گروه ابو سیاف از زمان تاسیس تاکنون در فیلیپین دست به بمب گذاری و قتل شماری از شهروندان زده است.

طبق این گزارش گروه ابو سیاف همچنین شمار دیگری از جمله شهروندان هلند، ژاپن و مالزی را در گروگان خود دارد.

XS
SM
MD
LG