لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۰

معاون روحانی: در تعیین رییس مجلس آینده دخالت نخواهیم کرد


مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهوری اسلامی ایران
مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهوری اسلامی ایران

معاون پارلمانی ریاست جمهوری ایران می‌گوید که دولت حسن روحانی دخالتی در تعیین رییس و هیات رییسه مجلس دهم نخواهد داشت.

به گزارش روز جمعه ۱۷ اردیبهشت پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مجید انصاری در پاسخ به این پرسش که «موضع دولت درباره تعیین رییس و هیات رییسه مجلس دهم چیست؟» گفته است: «دولت در تعامل با سایر قوا صرفا طبق اصول قانون اساسی اصل تفكیک قوا عمل می‌كند و اساسا دخالتی در این موضوع نداشته و نخواهد داشت».

علی لاریجانی، ریاست دوره نهم مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت اما با انتخاب محمدرضا عارف، به عنوان نماینده دوره جدید مجلس، برخی اصلاح‌طلبان از معاون اول دولت محمد خاتمی به عنوان گزینه مناسبی برای ریاست مجلس شورای اسلامی نام می‌برند.

این در حالی است که خود آقای عارف گفته که «بنایم بر تعامل است» و «با لاریجانی رقابتی ندارم».

قرار است نمایندگان منتخب دوره دهم مجلس، روز شنبه ۱۸ اردیبهشت، نشست مشترکی با اعضای دولت و آقای روحانی در نهاد ریاست جمهوری داشته باشند.

اما معاون پارلمانی دولت گفته که این جلسه «هیچ ارتباطی» به موضوع انتخاب رییس مجلس آینده ندارد و رییس جمهوری نیز «مصرانه از اعضای دولت خواسته تا ورود نكرده و صرفا مشی خود را تعامل و هم‌اندیشی با قوای دیگر و از جمله مجلس جدید قرار دهند».

دوره دهم مجلس شورای اسلامی قرار است هفتم خرداد آغاز به کار کند؛ در حالی که هنوز تکلیف مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان مشخص نیست.

شورای نگهبان، به دلایل رسما اعلام نشده‌، می‌گوید خانم خالقی بعد از برگزاری انتخابات ردصلاحیت شده اما دولت اصرار دارد که او نماینده منتخب مجلس است.

محمدرضا عارف هم از مینو خالقی به عنوان یکی از «منتخبین» مجلس نام برده و از او دعوت کرده تا در نشست مشترک با دولت شرکت کند.

XS
SM
MD
LG