لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۶

نظر هیئت حل اختلاف قوا درباره مینو خالقی به خامنه‌ای اعلام می‌شود


مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی
مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی

هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه اعلام کرده است که نظرش درباره پرونده مینو خالقی را «به زودی» به رهبر جمهوری اسلامی اعلام می‌کند.

خانم خالقی منتخب سوم اصفهان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی بود که شورای نگهبان پس از انتخابات آرای او را باطل اعلام و وی را ردصلاحیت کرد. دولت حسن روحانی این رای را نپذیرفت.

گزارش وحید پوراستاد از ارجاع پرونده مینو خالقی به هیات حل اختلاف قوا
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:43 0:00
لینک مستقیم

مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت نیز شنبه ۱۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) تاکید کرد که «دخالت شورای نگهبان در ردصلاحیت مینو خالقی پس از برگزاری انتخابات وجاهت قانونی ندارد» زیرا «پس از برگزاری انتخابات تنها مرجع صالح برای رسیدگی به اعتبارنامه منتخبان مردم، خود مجلس شورای اسلامی است».

مینو خالقی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی فراکسیون «امید» مجلس آینده که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، شرکت کرد.

او قرار است همراه با دیگر اعضای این فراکسیون با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز دیدار کند.

ایسنا و دیگر خبرگزاری‌های داخلی ایران مانند تسنیم هم به نقل از «یک منبع مطلع در دبیرخانه هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه» گزارش داده‌اند که موضوع ابطال آرای خانم خالقی به این نهاد ارجاع شده است و «نتایج بررسی‌های» آن به زودی به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ارجاع خواهد شد.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم ارجاع پرونده خانم خالقی به این هیئت را تایید کرده است.

شورای نگهبان تاکنون رسما دلایل ردصلاحیت یا ابطال آرای مینو خالقی پس از انتخابات را اعلام نکرده اما گزارش‌های غیررسمی حاکی از این است که تصاویری بی‌حجاب از سفرهای گذشته خانم خالقی به خارج از ایران، در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته است.

عکس‌هایی بی‌حجاب و منسوب به خانم خالقی در هفته‌های گذشته نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما او به شدت هرگونه انتساب آنها با خود را تکذیب کرد.

XS
SM
MD
LG