لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۱

«دادستانی نیشابور» کنسرت کیهان کلهر را لغو کرد


پارسال نیز کنسرت کیهان کلهر در تهران از سوی دادستانی لغو شده بود.
پارسال نیز کنسرت کیهان کلهر در تهران از سوی دادستانی لغو شده بود.

مدیر اداره ارشاد نیشابور خبر داد کنسرت کیهان کلهر در این شهر که قرار بود روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شود، با وجود صدور همه مجوزهای لازم، با دستور دادستان این شهر لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عباس چرخی روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت گفت که دادستان نیشابور روز دوشنبه به صورت شفاهی لغو این کنسرت را اعلام کرده بود که «پیگیری‌ها» برای جلوگیری از لغو برنامه به نتیجه نرسید و دادستانی روز سه‌شنبه طی نامه‌ای کتبی لغو این کنسرت را اعلام کرده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایسنا، در حالی که اعضای گروه کیهان کلهر از فرودگاه تهران عازم نیشابور بودند، «در آخرین دقایق» به آنها اعلام شد که این کنسرت لغو شده است.

به گفته این خبرگزاری، «تمام مجوزهای لازم» برای برگزاری این کنسرت از جمله مجوز شورای تامین استان، اداره‌ اماکن و وزارت ارشاد گرفته شده بود و صورت‌جلسه‌ شورای تامین «به رویت اعضای گروه رسیده بود».

پارسال نیز کنسرت کیهان کلهر در تهران لغو شده بود و پس از اعتراض مدیران وزارت ارشاد به ممانعت اداره اماکن نیروی انتظامی از برگزاری این کنسرت، سعید منتظر المهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، روز ۲۳ خرداد ۹۴ اعلام کرد که این کنسرت با «حکم قضایی» لغو شده است.

پیش از لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور، محسن سمیعی سرپرست دفتر موسیقی اداره کل ارشاد خراسان رضوی ۲۴ فروردین ماه خبر داده بود که کنسرت موسیقی سنتی علی زندوکیلی در شاندیز مشهد به دلیل «برخی حساسیت‌ها و مخالفت‌ها» لغو شده است.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، هشتم اسفند سال ۹۳ برگزاری کنسرت موسیقی را «مطرب‌بازی و ولنگاری» دانسته و گفته بود که چون تمام شهر مشهد حرم امام هشتم شیعیان است، برگزاری کنسرت در این شهر «مطرب‌بازی» در حرم او به حساب می‌آید.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس در اعتراض به این سخنان گفته بود که «نمی‌توانیم برای یک منطقه خاص قانون خاص در نظر بگیریم. کشور ما که حکومت فدرالی ندارد».

سال گذشته نیز تعدادی از کنسرت‌ها در شهرهای مختلف ایران با وجود صدور مجوز از سوی ادارت ارشاد لغو شده بود.

در همین حال ارسلان کامکار آهنگساز و نوازنده در یادداشتی در شماره روز سه‌شنبه روزنامه «آرمان» نوشت که لغو کنسرت‌ها علاوه بر زیان‌های مالی، «تاثیرات عاطفی قابل تاملی روی اعضای گروه خواهد داشت».

وی با اشاره به گرایش برخی جوانان به «موسیقی زیرزمینی» تاکید کرد که لغو کنسرت‌های موسیقی، جوانان را نسبت به «فضای حاکم بر موسیقی اصیل ایرانی بدبین می‌کند».

این نوازنده خواستار آن شده که وزارت ارشاد اعتراض خود را به لغو کنسرت‌های موسیقی اعلام و با کسانی که کنسرت‌ها را «به هم ریخته‌اند، برخورد لازم را انجام دهد».

لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور در حالی رخ داده که قرار است کنسرت‌های او روز ۲۴ اردیبهشت در یزد، روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت‌ماه در کرمانشاه و روز ۲۷ اردیبهشت‌ در خرم آباد برگزار شود.

همچنین قرار است روزهای اول، دوم، سوم، چهارم، دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد کنسرت‌های او در تالار وحدت تهران برگزار شود.

کیهان کلهر همچنین در صفحه اینستاگرام خود خبر داده که کنسرتش با عنوان «پردگیان باغ سکوت» روز ششم خردادماه در شهرکرد برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG