لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۳

دست‌کم ۵۰ تن در انفجار یک بمب در بغداد کشته شدند


مقام‌های پلیس و منابع بیمارستانی در عراق روز چهارشنبه اعلام کردند که بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهرک شیعه‌نشین صدر بغداد، دست‌کم ۵۰ تن کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز در روز چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت، گروه موسوم به «خلافت اسلامی» (داعش) مسئولیت این انفجار را بر عهده‌ گرفته است.

بر اساس این گزارش‌ها، خودروی بمب‌گذاری‌شده یک خودروی شاسی‌بلند بوده که در نزدیکی یک سالن زیبایی در منطقه پر رفت‌وآمد بازار پارک شده بود.

این انفجار صبح چهارشنبه، در زمان پرتردد و اوج ساعات آمد و شد، در این منطقه به وقوع پیوست.

منابع محلی با اعلام این که شمار زیادی از قربانیان را زنان تشکیل می‌دهند، احتمال داده‌اند که شمار کشته و زخمی‌شدگان این انفجار افزایش یابد.

در همین حال آژانس خبری «اعماق» نزدیک به گروه موسوم به حکومت اسلامی (داعش)، هدف این بمب‌گذاری را پیکارجویان شیعه ساکن شهرک صدر اعلام کرده است.

شهرک صدر محله و منطقه‌ای در شمال بغداد، پایتخت عراق است که عمده ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند.

گروه‌های تندروی افراطی جهادی اهل تسنن در بهمن‌ماه پارسال نیز در دو عملیات بمب‌گذاری انتحاری در شهرک صدر، ۷۰ تن از ساکنان شیعه این شهرک را کشتند.

روز سه‌شنبه نیز بر اثر انفجار دو بمب در غرب و جنوب بغداد، دست‌کم دو تن کشته شدند و شمار زخمیان این انفجارها بیش از ده تن گزارش شد.

در هفته‌های اخیر، بغداد پایتخت عراق، شاهد افزایش عملیات بمب‌گذاری و انفجار بوده است.

XS
SM
MD
LG