لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۰

حکم «هیئت حل اختلاف» درباره مینو خالقی هنوز به وزارت کشور ابلاغ نشده است


حسینعلی امیری
حسینعلی امیری

سخنگوی وزارت کشور ایران اعلام کرد که تصمیم «هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه» درباره وضعیت مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان در مجلس، هنوز به این وزارتخانه ابلاغ نشده و در وضعیت خانم خالقی تغییری حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور، روز چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت، گفت: «بنده هم از طریق رسانه‌ها خبرهایی در مورد تصمیم هیئت حل اختلاف قوا شنیده‌ام، اما هنوز به شکل رسمی تصمیمی به ما ابلاغ نشده است.»

آقای امیری تاکید کرد که «هنوز تغییری در وضعیت خانم خالقی صورت نگرفته است».

وی اضافه کرد: «ما به شکل مرتب و به مناسبت‌های مختلف با اعضای شورای نگهبان جلسه و صحبت داریم، اما موضوع جدیدی به ما ابلاغ نشده است.»

ماجرای «ابطال» آرای منتخب سوم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اخیرا به هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه ارجاع شد و به دنبال آن رسانه‌های اصولگرا خبر دادند که این هیئت هم به نفع شورای نگهبان رای داده است.

با این حال هنوز چیزی به عنوان گزارش رسمی از سوی این هیئت و نهادهای دیگر در این باره منتشر نشده است.

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «افراد و سایت» منتشرکننده تصاویر منتسب به مینو خالقی شناسایی شده‌اند و دادسرای عمومی تهران در این باره «در حال پیگیری مسئله است».

در حالی که عکس‌هایی بی‌حجاب و منسوب به خانم خالقی در هفته‌های گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، او به‌شدت هرگونه انتساب آنها به خود را تکذیب کرده است.

در همین حال بر اساس گزارش‌ وب‌سایت‌های خبری حامد طالبی، خبرنگار سابق خبرگزاری فارس، در شامگاه سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت، در ارتباط با انتشار این عکس‌ها بازداشت و پس از یک هفته آزاد شده است.

برخی وب‌سایت‌ها از آقای طالبی به عنوان مدیر کانال «قیچی» در تلگرام نام برده‌اند که عکس‌هایی بی‌حجاب از زنی را منتشر کرده و او را مینو خالقی معرفی کرده است.

برخی از نمایندگان مجلس از جمله فاطمه آلیا و برخی از رسانه‌های اصولگرا از جمله روزنامه کیهان ضمن اعتراض به بازداشت حامد طالبی مدعی شده‌اند که این تصاویر پیش از این در یک صفحه فیس‌بوک منتشر شده که از خارج از ایران اداره می‌شود و آقای طالبی تنها آنها را بازنشر کرده است.

در همین حال عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، روز یک‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت، خبر داد که خانم خالقی برای «اخذ توضیح» درباره این ادعاها به دادستانی «دعوت» شده است.

آقای جعفری دولت‌آبادی جزئیات بیشتری درباره «دعوت» از خانم خالقی بیان نکرد.

XS
SM
MD
LG