لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۳

والیبال ایران ۳ بر صفر مقابل استرالیا به برتری رسید


تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی از رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ با نتیجه ۳–۰ استرالیا را شکست داد.

چهار سال قبل در مسیر صعود ایران به المپیک لندن، استرالیا با نمایشی دور از انتظار بر ایران غلبه کرد تا این تیم در عین ناباوری، موفق به صعود نشود.

بازی بعدی ایران، بامداد یکشنبه در برابر کانادا برگزار خواهد شد. رقابت نخست کانادا مقابل لهستان پنج گیم به طول انجامید تا فشار زیادی در آغاز بازی‌ها به این تیم وارد شود.

بازی ایران و استرالیا در سالن مترو پولیتن توکیو ژاپن با قضاوت داوران ایتالیایی و صربستانی برگزار شد.

ایران در ست نخست ۲۵–۱۹ برنده از زمین بیرون آمد. ترکیب عبادی‌پور، معروف، موسوی، میرزاجانپور، غلامی و غفور با تجربه و با آرامش، توانستند شروعی مطلوب را برای یک تورنمنت سنگین رقم بزنند.

توماس ادگار کاپیتان تیم ملی استرالیا روی نیمکت نشسته بود. استرالیا در گیم اول، در پوئن ۱۲ توانست یک امتیاز از ایران پیش بیافتد و لوزانو درخواست وقت استراحت کند. ایران ۱۹ بر ۱۵ پیش افتاد تا این بار سانتیلی وقت استراحت بگیرد.

در ست دوم هم امتیاز ۲۵–۱۷ رای به برتری شاگردان لوزانو داد. وقتی عادل غلامی توانست کارول را دفاع کند، ایران به امتیاز ۱۰ رسید. با سرویس خود غلامی ایران موفق شد ۱۲ بر ۹ پیشی بگیرد.

گیم دوم این مسابقه نمایش قدرت ملی‌پوشان ایران بود که نشان دادند طی این چهار سال تا چه اندازه با رقیب خود، تفاوت فنی ایجاد کرده‌اند.

در ست سوم نیز ایران با امتیاز ۲۵–۱۸ پیروز شد. حضور توماس ادگار در زمین هم با وجود تلاش و انگیزه‌ای که داشت، تغییر چشمگیری در روند بازی پدید نیاورد.

نتیجه بازی ۲۰ بر ۱۴ به نفع ایران بود که ادگار تعویض شد. تاکتیک استرالیا تغییر کرد اما ترفند دیگری نمی‌توانست بازی نخست را برای این تیم دربیاورد.

پس از سرویس قائمی و برگشت توپ به زمین ایران، مجتبی میرزاجانپور موفق شد امتیاز ۲۲ را بگیرد. در نهایت با هدر رفتن سرویس کارول، ایران ست سوم را هم برد و به برتری کامل رسید.

در این مسابقات و در تقابل تیم‌های آسیایی و استرالیا با یکدیگر، هر شکست به منزله دور شدن از جواز المپیک است. اتفاقی که در همین روز نخست برای استرالیا رخ داد.

سرمربی ایران در نشست خبری پس از بازی گفت: کم‌اشتباه بودیم و بسیار خوب کار کردیم. آنالیز دقیقی از استرالیا داشتیم و توانستیم نقاط ضعف‌شان را شناسایی کنیم. از زمانی که هدایت ایران را در دست گرفته‌ام، به سختی کار کرده‌ایم.

سانتیلی سرمربی استرالیا به خبرنگاران گفت: انتظار چنین نمایش ضعیفی را در شروع بازی‌ها نداشتم و باید نگرش خود را تغییر دهیم. در روند بازی مشکل داشتیم اما مطمئناً در شش بازی بعدی، شانس جبران خواهیم داشت.

خوان سیچلو کمک مربی ایران نیز گفت: کم خطا بودیم و در سرویس عالی کار کردیم. این مهمترین عامل پیروزی ما بود. حالا باید این برد را فراموش کنیم. کانادا از استرالیا قوی‌تر است زیرا پاسور این تیم بسیار سریع عمل می‌کند.

سیچلو یادآور شد: «کانادا از نظر دفاع میانی و سرویس شباهت‌هایی به استرالیا دارد. امروز دیدار کانادا و لهستان را از نزدیک می‌بینم تا به آنالیز خوبی از این تیم برسیم.»

در دیگر بازی برگزار شده، فرانسه موفق شد ۳–۱ بر چین غلبه کند. با توجه به صعود بهترین تیم آسیایی در این تورنمنت، نتیجه این بازی اهمیت فراوانی برای ایران داشت.

چین گرچه شکست خورد اما بازی خوبی در برابر قهرمان لیگ جهانی ارائه کرد. ایران قبل از شروع مسابقات، در دو دیدار دوستانه به فرانسه باخت اما مقابل چین به برتری رسید.

سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارش این بازی، به تمجید از عملکرد کاپیتان ایران پرداخت و نوشت: سعید معروف بهترین پاس‌ها را برای امیر غفور فراهم کرد. او ۲۷ پاس عالی را برای مهاجمان ایران مهیا ساخت.

XS
SM
MD
LG