لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۱

«۵۰ کشته و ۵۳ زخمی» در تیراندازی در فلوریدا


تیراندازی در کلوب پالس. اورلاندو. ۱۲ ژوئن ۲۰۱۶
تیراندازی در کلوب پالس. اورلاندو. ۱۲ ژوئن ۲۰۱۶

تیراندازی و گروگان‌گیری در یک کلوب شبانه همجنس‌گرایان در مرکز شهر اورلاندو در فلوریدای آمریکا با کشته شدن فرد مهاجم به نام «عمر اس. متین» به پایان رسید.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه (۲۳ خرداد) به نقل از پلیس فلوریدا اعلام کرده که این تیراندازی «شمار زیادی تلفات» به جا گذاشته و فرد مهاجم نیز کشته شده‌است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار کشته‌شدگان این تیراندازی «۵۰ نفر» و تعداد زخمیان نیز «۵۳ نفر» اعلام شده‌است.

به نوشته این خبرگزاری، یکی از مقامات ارشد اف‌بی‌آی نام فرد مهاجم را «عمر اس. متین» گزارش کرده و گفته‌است که وی احتمالاً از هواداران گروه حکومت اسلامی (داعش) بوده، اما تأکید کرده‌است که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.

شبکه‌های تلویزیون محلی نیز گزارش کرده‌بودند که فرد مهاجم جلیقه انتحاری نیز به‌تن داشته و افرادی را به هم گروگان گرفته‌بود.

پس از اعلام آمار ۵۰ کشته و ۵۳ زخمی از سوی «بادی دایر»، شهردار اورلاندو، خبرگزاری‌ها گزارش می‌دهند که این حادثه خونین‌ترین حادثه از نوع خود در تاریخ آمریکا است.

به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی ویدیوهایی که از حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ده‌ها خودروی اورژانس را نشان می‌دهد که در حال حمل و مداوای مجروحان است.

خبرها حاکی از این است که مرد مهاجم در ساعت دو بامداد به وقت محلی اقدام به تیراندازی در کلوب کرده است.

به گزارش رویترز، پلیس اورلاندو در توئیتر از «انفجاری کنترل‌شده» در داخل کلوب پس از تیراندازی‌ها خبر داده، اما اشاره‌ای به جزئیات آن نکرده است.

پلیس همچنین وضعیت را «تحت کنترل و روان» توصیف کرده است.

سی‌ان‌ان نیز نوشته تعداد زیادی از نیروهای پلیس و سگ‌های بمب‌یاب در محل مستقر شده‌اند.

این تیراندازی یک روز پس از آن رخ می‌دهد که کریستینا گریمی، زن خواننده جوان، پس از برگزاری کنسرت خود از سوی فرد ناشناسی در اورلاندو هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

این خواننده پس از اجرای کنسرت در حال امضای عکس برای هواداران خود بود که مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

از ضارب که پس از آن با شلیک گلوله به زندگی خود نیز پایان داده، با عنوان کوین جیمز لویبل، ۲۶ ساله، یاد شده اما هنوز علت اقدام او روشن نیست.

کریستینا گریمی در سال ۲۰۱۴ پس از شرکت در مسابقه استعدادیابی در آمریکا به شهرت رسیده بود.

XS
SM
MD
LG