لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۸

سپاه پاسداران از کشته شدن «فرمانده منطقه‌ای پژاک» خبر داد


نیروی زمینی سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای از کشته شدن پنج عضو گروه پژاک و ازجمله«فرمانده منطقه‌ای» این گروه، در درگیری‌های شمال غرب ایران خبر داد.

قرارگاه «حمزه سیدالشهداء» روز دوشنبه (۲۴ خرداد) در اطلاعیه‌ای که در سایت «سپاه نیوز» منتشر شده، خبر این درگیری و کشته شدن پنج عضو پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) را اعلام کرده‌است.

در این اطلاعیه به زمان و مکان دقیق درگیری اشاره نشده، اما آمده که نیروهای سپاه پاسداران «در یک عملیات دقیق اطلاعاتی» این افراد را به «دام» انداخته و کشته‌اند.

این قرارگاه، پنج عضو کشته شده پژاک را به دست داشتن در مرگ دو نیروی بسیجی در اردیبهشت ماه امسال و یک «مهندس بسیجی» متهم کرده‌است.

رحمان ابراهیمی و محمد ابوبکری دو عضو سپاه پاسداران بودند که خبرگزاری ایرنا ۱۶ اردیبهشت ماه امسال از کشته شدن آنها در درگیری با «ضدانقلاب» در سردشت خبر داده بود.

برخی سایت‌ها که اخبار مناطق کردنشین را پوشش می‌دهند نیز اعلام کرده بودند که در این درگیری‌ها دست‌کم ۲۰ عضو سپاه زخمی شده‌اند.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه هم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته‌است که این پنج عضو پژاک در مرگ رحمان محمدی و محمد ابوبکری دو عضو سپاه «دست داشته‌اند.»

آقای پاکپور یکی از پنج عضو کشته‌شده پژاک را «فرمانده منطقه‌ای» این گروه معرفی، کرده اما نام وی را بیان نکرده‌است.

این فرمانده سپاه اضافه کرده در درگیری اخیر هیچ‌یک از اعضای پژاک موفق به فرار نشده و همگی آنها کشته شده‌اند.

وی همچنین از کشف و ضبط «سلاح‌های سبک» از این تیم پنج نفره خبر داده‌است.

«سردشت» در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده و هم‌مرز با کشور عراق است و همه ساله گزارش‌هایی مبنی بر بروز برخی درگیری‌های مسلحانه در این منطقه منتشر می‌شود.

استان‌های غربی ایران در یک سال گذشته شاهد درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه پژاک بوده‌است.

۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۴ حسین سیوانی اصل، فرماندار شهرستان خوی، از درگیری میان نیروهای گروه «پژاک» (حزب حیات آزاد کردستان) با نیروهای سپاه پاسداران در منطقه مرزی ایران و ترکیه خبر داده بود.

۹ شهریور ماه همان سال نیز بهمن ریحانی، فرمانده سپاه «نبی اکرم» استان کرمانشاه از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای به گفته او «ضد انقلاب» در عملیات نیروهای سپاه پاسداران برای «پاک‌سازی» برخی از مناطق مرزی این استان خبر داده بود.

پیش از آن نیز معاون سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خبر داده بود که پنج نفر از نیروهای بسیج شهرستان کامیاران در این استان، شامگاه سه‌شنبه ۲۰ مرداد سال ۹۴، در «درگیری سختی» با نیروهای گروه پژاک کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG