لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۸

جریمه ۱۵۰ هزار یورویی تیم فوتبال روسیه به خاطر آشوب هواداران


 طرفداران تیم روسیه قبل از شروع مسابقه در مرکز شهر مارسی با طرفداران تیم انگلستان درگیری‌های خشونت‌آمیزی داشتند.
طرفداران تیم روسیه قبل از شروع مسابقه در مرکز شهر مارسی با طرفداران تیم انگلستان درگیری‌های خشونت‌آمیزی داشتند.

اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد اعلام کرد اگر طرفداران تیم فوتبال روسیه یک بار دیگر در محیط استادیوم بی‌نظمی و آشوب بپا کنند این تیم از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا اخراج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یوفا در این حکم به خاطر رفتار طرفداران این تیم طی روزهای گذشته اتحادیه فوتبال روسیه را به پرداخت ۱۵۰ هزار یورو جریمه محکوم کرد.

گروهی از طرفداران تیم ملی فوتبال روسیه روز یکشنبه در پایان مسابقه با تیم انگلستان که با نتیجه مساوی یک بر یک پایان یافت، داخل استادیوم ولدروم شهر مارسی به سوی هواداران تیم انگلستان حمله کرده و آنها را زیر مشت و لگد گرفتند.

طرفداران تیم روسیه قبل از شروع این مسابقه نیز در مرکز شهر مارسی با طرفداران تیم انگلستان درگیری‌های خشونت‌آمیزی داشتند.

یوفا در بیانیه خود گفته است: «اتحادیه فوتبال روسیه به جرایمی مثل برهم زدن نظم عمومی، استفاده از آتش‌بازی در محیط استادیوم و رفتار نژادپرستانه طرفداران این تیم متهم شده و کمیته انضباطی این نهاد علاوه بر جریمه نقدی، تیم ملی فوتبال روسیه را به اخراج تعلیقی محکوم کرده است».

در این بیانیه آمده است: «در صورت تکرار حوادث مشابهی که نظم داخل استادیوم‌ها را بر هم می‌زند تیم ملی روسیه از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا اخراج خواهد شد».

ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه، که میزبان جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۸ خواهد بود، به خبرگزاری‌ها گفت روسیه به این حکم یوفا اعتراض نخواهد کرد.

او افزود: «این تصمیم برای جریمه کردن روسیه از قبل اتخاذ شده بود. کمیته اجرایی این تصمیم را گرفته بود و امروز فقط آن را اعلام کرده‌اند. اين مجازات بیش از حد نامتناسب است ولی ما نمی‌توانیم کاری بکنیم. جریمه نقدی بسیار سنگین است چون اتحادیه فوتبال روسیه یک نهاد غیرانتفاعی است. اعتراض به این تصمیم فایده‌ای ندارد. این حوادث به تیم ملی فوتبال روسیه ربطی ندارد و تیم ما خطایی نکرده است».

خبرگزاری رویترز می‌افزاید قبل از مسابقه روز یکشنبه نيز هواداران تیم‌های روسیه، انگلستان و فرانسه سه روز در شهر مارسی با یکدیگر درگیر شده بودند که با واکنش شدید پلیس ضد شورش روبرو شد.

مایکل والس نخست‌وزیر فرانسه روز سه‌شنبه گفت در نتیجه درگیرهای خشونت آمیز در اولین روزهای مسابقات جام ملت‌های اروپا تعدادی از طرفداران تیم‌ها که به فرانسه آمده‌اند از این کشور اخراج خواهند شد. گروهی از هواداران تیم روسیه در حوالی شهر ساحلی کن توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

با وجود اینکه حکم روز سه‌شنبه یوفا به حوادث داخل استادیوم در جریان مسابقه روز یکشنبه بین روسیه و انگلستان مربوط می‌شود این نهاد همان روز هشدار داده بود که «گذشته از تصمیم نهادهای انضباطی در مورد حوادث در محیط استادیوم‌ها»، اگر طرفداران این دو تیم به رفتار خشونت‌آمیز در خارج از استادیوم‌ها ادامه دهند ممکن است تیم‌های روسیه و انگلستان از این جام اخراج شوند.

تیم روسیه در مسابقه بعدی خود در گروه ب روز پنجشنبه با تیم اسلواکی و در استادیوم شهر لیل، و انگستان نیز با تیم ولز در استادیوم شهر لنز روبرو خواهد شد.

تیم ولز با سه امتیاز در صدر این گروه، انگلستان و روسیه هر یک با یک امتیاز در مقام بعدی و تیم اسلواکی بدون هیچ امتیازی در ردیف آخر قرار دارد.

این دومین بار است که در جریان مسابقات جام ملت‌های اروپا اتحادیه فوتبال روسیه به خاطر رفتار هواداران این تیم مجازات می‌شود.

در جریان مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۲ نيز که در لهستان و اوکراین برگزار شد، به خاطر حمله طرفداران تیم روسیه به ماموران انتظامی استادیوم و حمل پلاکاردهای غیرقانونی، تیم ملی این کشور به مجازات تعلیقی حذف شش امتیاز در مسابقات مقدماتی جام ۲۰۱۶ محکوم شده بود.

XS
SM
MD
LG