لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۳

ایران ایر از فهرست سیاه پروازهای غیرایمن اتحادیه اروپا خارج شد


کمیسیون حمل و نقل اتحادیه اروپا اعلام کرد که هواپیماهای شرکت ایران ایر را از فهرست سیاه پروازهای غیرایمن خارج کرده و این هواپیماها می‌توانند از این پس در منطقه اتحادیه اروپا نیز پرواز کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویولتا بولک، کمیسر اتحادیه اروپا در امور حمل و نقل، روز پنج‌شنبه، ۲۷ خرداد، در بیانیه‌ای گفت که به دنبال سفر اخیر وی به ایران، ارزیابی‌های فنی لازم از هواپیماهای ایران ایر به عمل آمده و ارزیابی‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

وی افزود که نتیجه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که اکنون بیشتر هواپیماهای ایران ایر می‌توانند به آسمان اتحادیه اروپا بازگردند.

پیش از این تنها هواپیماهای ایرباس شرکت ایران ایر که تولید اتحادیه اروپا هستند، می‌توانستند در این منطقه پرواز داشته باشند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام حمل و نقل اتحادیه اروپا می‌نویسد که اگرچه اکنون بسیاری از هواپیماهای ناوگان ایران ایر می‌توانند به اتحادیه اروپا پرواز داشته باشند، اما هواپیماهای فوکر ۱۰۰ و بوئینگ ۷۴۷ ایران ایر همچنان در فهرست سیاه قرار دارند.

شرکت ایران ایر ۱۶ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و ۵ فروند بوئینگ ۷۴۷ در اختیار دارد که همگی آنها کهنه شده‌اند.

خطوط هوایی تجاری ایران در نتیجه تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا لطمات سنگینی دیده است. این تحریم‌ها باعث شده بود که ایران نتواند به قطعات یدکی هواپیما دسترسی داشته باشد.

کمیسیون حمل و نقل اتحادیه اروپا فروردین سال ۱۳۸۹ بیش از نیمی از هواپیماهای شرکت ایران ایر را به خاطر عدم برخورداری از استانداردهای لازم در فهرست سیاه خود قرار داد.

XS
SM
MD
LG