لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۲

نماینده پارلمان بریتانیا با ضربات چاقو و شلیک گلوله به قتل رسید


خانم کاکس در صف موافقان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بود.
خانم کاکس در صف موافقان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بود.

خانم «جو کاکس» نماینده مجلس عوام بریتانیا از حزب کارگر که در نزدیکی شهر لیدز هدف گلوله قرار گرفته بود، بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۷ خرداد در بیمارستان درگذشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نماینده پارلمان ساعت یک بعدازظهر در روستای «بریستال» - ۳۲۰ کیلومتری شمال لندن- چندین بار با ضربات چاقو هدف حمله قرار گرفت و دو گلوله نیز به او شلیک شد.

پلیس محلی گفته است که خانم کاکس ساعتی بعد از این حمله درگذشت.

یک مرد ۷۷ ساله نیز در این حادثه مجروح شده است.

بر پایه این گزارش، یک مرد ۵۲ ساله در این رابطه بازداشت شده و پلیس گفته است که این یک «حمله فردی» بوده و قرار نیست متهم دیگری تحت تعقیب قرار گیرد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، در واکنش گفته است که «امروز کل حزب کارگر و خانواده کارگر- و بالطبع کل کشور- از قتل وحشتناک جو کاکس بهت‌زده شده‌اند».

دیوید کامرون،‌ نخست وزیر بریتانیا، که قرار بود برای دیداری کوتاه به جبل الطارق برود، سفرش را به علت این حادثه لغو کرد. وی قتل این نماینده پارلمان را «حمله‌ای هولناک» توصیف کرد.

آقای کامرون در توئیتی نوشت: «همدردی و دعای ما با جو و خانواده‌اش خواهد بود».

گزارش آسوشیتدپرس حاکی است که مخالفان و موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در آستانه همه‌پرسی هفته آینده، فعالیت‌های تبلیغاتی خود را به علت حادثه روز پنجشنبه متوقف کرده‌اند.

خشونت علیه سیاستمداران و حمله مسلحانه به آنها در بریتانیا به ندرت رخ می‌دهد و به همین دلیل چهره‌های شاخص همه جناح‌های سیاسی در بهت به سر می‌برند.

فعالیت‌های مخالفان و موافقان همه‌پرسی جدایی بریتانیا در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است و انتظار می‌رود فاصله میان طرفین بسیار کم باشد. خانم کاکس در صف موافقان باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا بود.

آسوشیتدپرس می‌نویسد هنوز مشخص نیست آیا این حمله ارتباطی با مباحث مربوط به این همه‌پرسی داشته است یا نه.

XS
SM
MD
LG