لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۳

کاروان‌های داعش در فلوجه هدف قرار گرفت؛ «صدها نفر» کشته شدند


عکسی از یکی از فیلم‌های منتشرشده از سوی ارتش عراق
عکسی از یکی از فیلم‌های منتشرشده از سوی ارتش عراق

گزارش‌ها حاکی‌ست طی روزهای گذشته در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا و ارتش عراق به کاروان‌های حامل نیروهای «حکومت اسلامی»، ده‌ها خودروی این گروه نابود شده و «صدها» نفر از پیکارجویان نیز کشته شده‌اند.

ائتلاف به رهبری آمریکا می‌گوید تا ۱۷۵ خودروی نیروهای «داعش» را هدف قرار داده است، از سوی دیگر سرهنگ کریس گارور، سخنگوی ائتلاف گفته است نیروهای امنیتی عراق خودروهای دیگری را هدف قرار داده‌اند.

نیروهای ائتلاف در تازه‌ترین گزارشی که از حملات هوایی در عراق منتشر کرده‌اند، ۳۰ ژوئن، گفته‌اند در نزدیکی فلوجه ۴۲ خودرو، در نزدیکی حبانیه ۱۲۰ خودرو، در نزدیکی هیت ۱۳ خودرو و نیز چند خودروی دیگر در اطراف قائم، بیجی و موصل هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، ارتش عراق آمار دیگری ارائه کرده و می‌گوید در حملات ائتلاف و نیروهای امنیتی آن کشور مجموعا ۷۵۰ خودرو، در دو کاروان، هدف قرار گرفته و «صدها نفر» کشته شده‌اند.

ژنرال حامد مالکی، فرمانده نیروهای هوایی عراق، به تازگی گفته است یکی از کاروان‌ها ۷۰۰ خودرو را در بر می‌گرفت.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از ژنرال مالکی گفته بود «آنها جسدها را رها کرده و فقط بعضی از زخمی‌ها را با خود بردند. این عملیات عقبه تروریسم را در هم شکسته است».

رویترز می‌گوید دست‌کم ۲۵۰ نفر از پیکارجویان کشته شده‌اند.

سرهنگ گاور، سخنگوی ائتلاف، شمار دقیقی از کشته‌شدگان نداده‌است.

آسوشیتدپرس به نقل از نیروی هوایی عراق گزارش داده بود که ۲۰ هلیکوپتر ارتش آن کشور در یکی از حملات شرکت داشته‌اند. وزارت دفاع عراق شب چهارشنبه، تصاویری از یکی از حملات را منتشر کرد.

یکی از فیلم‌های منتشرشده از سوی وزارت دفاع عراق در شبکه‌های اجتماعی

نیروهای گروه موسوم به «حکومت اسلامی»، دو سال و نیم پیش دست به پیشروی‌های عمده‌ای در عراق و نیز سوریه زدند. در جریان این پیشروی‌ها، از جمله دو شهر مهم فلوجه و موصل به تصرف افراطیون درآمد.

ارتش عراق با کمک هوایی ائتلاف و حضور نیروهای شبه‌نظامی متحد با دولت مرکزی، موفق شده کنترل فلوجه را در دست گیرد. اکنون نیروهای امنیتی آن کشور آماده حمله به موصل می‌شوند که سومین شهر پرجمعیت عراق، مرکز استان شمالی نینوا است.

XS
SM
MD
LG