لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۵

قتل دختر ۱۳ ساله اسرائیلی در اتاق خوابش به دست یک فلسطینی


خانه‌ای که قتل در آن انجام شده است
خانه‌ای که قتل در آن انجام شده است

آمریکا قتل دختر ۱۳ ساله‌ای که تابعیت دوگانه آن کشور و اسرائیل را دارد، محکوم کرده‌است. دختر نوجوان در اتاق خوابش با ضربات چاقوی یک مهاجم فلسطینی کشته شده‌است.

نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نیز در واکنش به این واقعه گفته است «قتل وحشتناک دختر جوان در تخت‌خوابش، نشان‌دهنده بی‌رحمی و تشنه‌به‌خون‌بودن تروریست‌هایی‌ست که در مقابل ما قرار دارند».

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز این قتل را ناشی از «بی‌وجدانی» توصیف کرده‌است.

پسر مهاجم که خود ۱۹ ساله بود، اهل دهکده‌ای در کرانه باختری بود. او پس از ورود به اتاق خواب دختر ۱۳ ساله او را کشت. دختر نوجوان ساکن شهرک «اربع» (قریه اربع) بود که آن‌هم در مناطق اشغالی کرانه باختری قرار دارد.

در پی این قتل نخست‌وزیر اسرائیل دستور داد که خانه نوجوان فلسطینی تخریب شود و اجازه کار بستگان مهاجم نیز باطل شده است.

فرد مهاجم خود با شلیک گلوله یکی از نگهبانان در محل کشته شده‌است.

عکسی که دختر نوجوان و خانواده‌اش را نشان می‌دهد
عکسی که دختر نوجوان و خانواده‌اش را نشان می‌دهد

طی ماه‌های گذشته و با شدت گرفتن موج تازه‌ای از حملات فلسطینی‌ها، عمدتا با سلاح سرد، و واکنش نیروهای امنیتی اسرائیل، ۳۴ اسرائیلی و بیش از ۲۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند.

خشونت‌های اخیر پس از ورود گروهی از یهودیان افراطی به مسجد‌الاقصی و اعتراضات فلسطینی‌ها آغاز شده‌است.

اسرائیل شایعات در مورد احتمال تصرف مسجد را رد کرده‌است.

گزارش‌ها حاکی‌ست گروه بسیاری از نوجوانان و جوانان فلسطینی که دست به انجام حملات علیه شهروندان اسرائیلی زده‌اند در فقر و بی‌کاری به سر برده و از مذاکرات بی‌نتیجه صلح و رهبران خود ناامید شده‌اند.

بان گی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در آذر ماه گذشته گفته بود حملات خونبار جوانان فلسطینی «نتیجه ترس، تحقیر، سرخوردگی و بی‌اعتمادی» آنهاست.

در واکنش، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، این گفته‌ها را «وقت تلف کردن برای منطقی جلوه دادن تروریسم فلسطینی» توصیف کرده بود.

XS
SM
MD
LG