لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۰

اوباما قتل سه افسر پلیس در لوئیزیانا را به شدت محکوم کرد


پلیس محل تیراندازی را به روی رفت و آمد عموم بسته است.
پلیس محل تیراندازی را به روی رفت و آمد عموم بسته است.

مقام‌های پلیس در شهر باتون روژ در لوئیزیانای آمریکا می‌گویند که سه افسر پلیس در جریان یک تیراندازی در این منطقه کشته شده‌اند. باراک اوباما این حمله را «بزدلانه» خوانده و به شدت محکوم کرده است.

در ارتباط با این حمله، باراک اوباما روز یکشنبه در سخنانی گفت که قتل افسران پلیس را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند و تأکید کرد که حمله به نیروهای خدمتگذار به مردم باید پایان یابد.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که باراک اوباما در جریان ماجرا قرار گرفته و خواستار آن شده که به طور مرتب در جریان جزئیات مربوط به این حادثه قرار گیرد.

بر اساس گزارش رویترز در جریان تیراندازی روز یکشنبه در باتون روژ، علاوه بر کشته شدن سه افسر پلیس، دست کم سه مأمور پلیس دیگر نیز زخمی شده‌اند.

شهردار باتون روژ به شبکه خبری ان.بی.سی گفته است که مأموران پلیس پس از دریافت یک گزارش تلفنی در مورد تیراندازی به محل رفته بودند که با شبیخون روبه‌رو شدند.

رویترز می‌نویسد یکی از مظنونان این حمله کشته شده و پلیس در حال واکاوی صحنه با استفاده از ربات است تا از نبود مواد منفجره‌ای در محل مطمئن شود.

همچنین بر اساس اعلام مأموران انتظامی و امنیتی، محل تیراندازی به روی رفت و آمد عموم بسته شده است.

این گزارش به نقل از مقام‌های پلیس یادآور شده که آنها به دنبال بیش از یک مظنون هستند و از مردم می‌خواهند که برای یافتن مظنونان مسلح در پوشش سیاه به پلیس کمک کنند.

سی ان ان هم نوشته است که مقام‌های مسئول معتقدند دو مظنون دیگر فراری هستند.

باتون روژ دو هفته پیش از این شاهد قتل یک شهروند سیاهپوست آمریکایی بود که بر اثر تیراندازی مأموران پلیس کشته شد.

این قتل و موارد مشابه اعتراض‌های گسترده‌ای را در شهرهای مختلف آمریکا نسبت به برخی رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آن کشور در پی داشت.

به نوشته آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته گذشته بخش عمده‌ای از وقت خود را به تلاش برای تقلیل تنش و کمک به بازسازی اعتماد میان پلیس و شهروندان اختصاص داده بود.

او از جمله در مراسم یادبود پنج پلیس شرکت کرد که در دالاس به قتل رسیدند و نیز تلفنی با خانواده دو مرد سیاه‌پوست که در باتون روژ و سنت پل مینه‌سوتا کشته شدند، گفت‌وگو کرد.

XS
SM
MD
LG