لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۷

کشف «محموله مواد منفجره و تجهیزات انفجاری» در ارتفاعات سیستان و بلوچستان


عکس منتشر شده از محموله کشف شده
عکس منتشر شده از محموله کشف شده

روابط عمومی سپاه ثارالله کرمان روز دوشنبه ۲۸ تیرماه از کشف محموله مواد منفجره و تجهیزات انفجاری خبر داده است و مدیرکل امنیتی استانداری کرمان نیز گفته است، این تجهیزات در یک انباری در ارتفاعات سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شد‌.

به گزارش ایرنا، مسئول روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان گفته است: محموله مواد منفجره و تجهیزات انفجاری گروهی معاند در پی عملیات مشترک نیروهای اطلاعاتی سپاه کرمان و سیستان بلوچستان کشف و ضبط شد.

امان الله بادسار اضافه کرده است: این نوع مواد منفجره و تجهیزات کشف شده در عملیات‌ خرابکارانه بر روی گشتی‌های نظامی و انتظامی و یا در تجمعات مردمی توسط گروه‌های معاند استفاده می‌شود.

این مقام سپاه توضیحات بیشتری در خصوص این محموله و تجهیزات ارائه نکرده است.

در همین زمینه، خلیل همایی، مدیرکل امنیتی استانداری کرمان با اشاره به کشف محموله مواد منفجره گفته است: ‌این مواد در یک انباری در ارتفاعات سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شد‌ و عمدتا توسط گروهک‌های معاند در عملیات‌ تروریستی علیه گشتی‌های نظامی و تجمعات مردمی استفاده می‌شود.

به گزارش تسنیم، مدیر کل امنیتی استانداری کرمان اضافه کرده است: این محموله شامل انواع مواد منفجره از جمله باروت، ساچمه، تجهیزات انفجاری، ساچمه‌های الکترونیکی و جلیقه انتحاری بوده و در این محل نگهداری تا در فرصت لازم استفاده ضد‌امنیتی شود.

خلیل همایی همچنین گفته است: مواد کشف شده عمدتا توسط گروهک‌های معاند در عملیات‌ تروریستی علیه گشتی‌های نظامی و تجمعات مردمی استفاده می‌شود.

این در حالی است که در اوایل تیرماه سال جاری محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران از بازداشت «۱۰ تروریست تکفیری وهابی» در تهران و سه استان مرزی و مرکزی ایران خبر داده و گفته بود: «آنها پنجاه هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند

مقامات جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های حکومت اسلامی (داعش) و القاعده با عنوان «گروه‌های تکفیری» نام می‌برند.

وزارت اطلاعات ایران روز دوشنبه اعلام کرده بود که «یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های تروریستی گروه‌های تکفیری وهابی» را خنثی کرده است.

XS
SM
MD
LG