لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۵

درگیری‌های بلداجی از توابع بروجن دستکم «یک کشته و ۳۰ زخمی» برجای گذاشت


تعدادی خودرو در جریان درگیری‌های شهر بلداجی به آتش کشیده شد.
تعدادی خودرو در جریان درگیری‌های شهر بلداجی به آتش کشیده شد.

رسانه‌های ایران روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه خبر دادند که در درگیری‌های شهر بلداجی در استان چهار محال و بختیاری به دلیل اعتراض به یک پروژه انتقال آب، یک نفر از معترضان «کشته» شده و «۳۰ نفر زخمی» شده‌اند.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه در عین حال به نقل از یک «مقام آگاه» اعلام کرده که فرد کشته شده در این درگیری «در اثر یک حادثه جانش را از دست داده و پلیس هیچ تیری به سمت تجمع کنندگان و افراد درگیر شلیک نکرده است».

باشگاه خبرنگاران جوان نیز اعلام کرده که در این درگیری‌ها ۱۵ نفر دستگیر شده‌اند.

با این حال گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تعداد بازداشت شدگان این درگیری‌ها که از شامگاه روز دوشنبه آغاز شده و از صبح روز سه‌شنبه شدت گرفته است را بیش از ۵۰ نفر اعلام کرده‌اند.

در همین حال امیر عباس سلطانی نماینده سابق بروجن در مجلس گفت که «تعدادی از خودروها در جریان این درگیری‌ها به آتش کشیده شده‌ است».

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز خبر داد که ورودی و خروجی شهر بلداجی «برای جلوگیری از هرگونه هرج و مرج و سوء استفاده افراد مغرض تحت کنترل قرار دارد».

بر اساس گزارش‌ها، این درگیری‌ها پس از جلوگیری مردم شهر بلداجی از اجرای بخشی از پروژه تونل کوه سبز و دخالت نیروی انتظامی آغاز شده است.

بنا است که تونل کوه سبز آب را از «ناغان» به تالاب بین‌المللی چغاخور و از آنجا به بروجن منتقل کند.

هدف از احداث این تونل تامین آب صنایع شرق چهارمحال و بختیاری و همچنین آب شهرهای گندمان و بلداجی اعلام شده است.

بر اساس گزارش‌ها، اجرای اين پروژه از سال ۸۳ آغاز شد اما خشكسالی‌های اخیر در اين استان و مشكلات ایجاد شده کنونی برای تالاب چغاخور باعث اعتراض‌ها به انتقال آب از این منطقه شده است.

شهر بلداجی با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بروجن در چهارمحال و بختیاری است که در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر بروجن و ۶۵ كیلومتری شهرکرد مركز این استان قرار دارد.

ایران در سال‌های اخیر با خشکسالی روبرو بوده و گزارش‌ها حاکی است که ۳۵ میلیون نفر در شهرهای ایران با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

XS
SM
MD
LG