لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۶

هفت تن از کشته‌شدگان در تیراندازی مونیخ نوجوان و خارجی‌تبار بوده‌اند


روز شنبه شهروندان مونیخ با روشن کردن شمع و گذاشتن دسته‌های گل در اطراف محل تیراندازی با قربانیان ابراز همدردی کردند
روز شنبه شهروندان مونیخ با روشن کردن شمع و گذاشتن دسته‌های گل در اطراف محل تیراندازی با قربانیان ابراز همدردی کردند

جزئیاتی که روز شنبه در مورد قربانیان حادثه تیراندازی مونیخ منتشر شده، نشان می‌دهد که هفت تن از کشته‌شدگان این حادثه نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۹ سال بوده‌اند، و خارجی‌تبار هستند.

پلیس مونیخ روز شنبه اعلام کرد که در میان ۹ فردی که در حادثه تیراندازی در مونیخ کشته شدند، دو نوجوان ۱۳ ساله، سه نوجوان ۱۴ ساله، یک نوجوان ۱۷ و یک نوجوان ۱۹ ساله هستند.

دو فرد دیگری که در این ماجرا جان خود را از دست داده‌اند نیز ۲۰ ساله و ۴۵ ساله اعلام شده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام پلیس، ۲۷ تن بر اثر این حادثه زخمی شده‌اند که حال ۱۰ تن از آنها از جمله یک نوجوان ۱۳ ساله، وخیم گزارش شده است.

علاوه بر این بر اساس اعلام مقام‌های رسمی در ترکیه، یونان، و کوسوو، هفت فرد کشته شده در این حادثه اتباع این کشورها بوده‌اند و به جز ۳ فرد ترک‌تبار، و سه تن که تبار کوسوویی دارند، فرد یونانی‌تبار نیز، به نوشته رسانه‌های یونان، ریشه در اقلیت مسلمان یونان دارد.

هم پلیس مونیخ و هم وزیر کشور آلمان اعلام کرده‌اند که به نظر می‌رسد، علی سنبلی ضارب ۱۸ ساله و ایرانی‌تبار این حادثه با رخنه به حساب کاربری فردی به نام سلنا آکیم، از دیگران دعوت کرده در ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه به مرکز خریدی که صحنه تیراندازی است بیایند.

پلیس در معرفی ضارب گفته است که گرچه در پیشینه او یک مورد دزدی و یک مورد کتک‌کاری در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ دیده می‌شود اما هیچ سوءپیشینه ثبت شده‌ای ندارد. پلیس همچنین گفته است که علی سنبلی تحت معالجات روانی قرار داشته است.

وزیر کشور آلمان نیز گفته است که علی سنبلی برای سرویس‌های امنیتی این کشور شناخته‌شده نبوده و ارتباطی بین او و تروریسم بین‌المللی دیده نمی‌شود.

در عین حال مقام‌های پلیس آلمان نیز گفته‌اند که در خانه فرد مهاجم «مقادیر قابل توجهی کتاب و مقاله درباره کشتارهای گروهی» پیدا کرده‌اند و وی تمرکز و علاقه زیادی به موضوع قتل عام داشته‌است.

ایران از زبان سخنگوی وزارت خارجه این حادثه را محکوم کرده و با ملت و دولت آلمان ابراز همدردی کرده است.

XS
SM
MD
LG