لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۷

سخنرانی میشل اوباما و برنی سندرز در گردهمایی ملی حزب دمکرات


میشل اوباما
میشل اوباما

گردهمایی ملی حزب دمکرات برای تعیین نامزد رسمی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاروز دوشنبه در فیلادلفیا آغاز شد. میشل اوباما،بانوی اول آمریکا و سناتور برنی سندرز از جمله سخنرانان شب نخست این گردهمایی بودند.

قرار است در گردهمایی ملی حزب دمکرات که چهار روز طول خواهد کشید، هیلاری کلینتون به عنوان نامزد رسمی این حزب برگزیده شود.

به گزارش رویترز، به رغم این که طرفداران برنی سندرز به طور مکرر باعث اختلال در سخنرانی ها می شدند، سه سخنران اخر یعنی میشل اوباما، سناتور الیزبت وارن و سناتور برنی سندرز کوشیدند مسیر برای اتحاد و حمایت از هیلاری کلینتون را هموار کنند.

به گزارش «سی ان ان» مهم ترین سخنران نخستین شب گردهمایی ملی حزب دمکرات میشل اوباما، بانوی اول آمریکا بود.

میشل اوباما درسخنرانی خود با اشاره به حضور در گردهمایی ملی حزب دمکرات در هشت سال پیش گفت: من اینجا آمده‌ام زیرا تنها یک نفر شایسته است که رییس جمهوری آینده آمریکا بشود و آن فرد هیلاری کلینتون است.

خانم اوباما با اشاره به این که رییس جمهور آینده آمریکا الگویی برای فرزندان این کشور خواهد بود، تصریح کرده است: به همین دلیل من به هیلاری کلینتون اعتماد می کنم تا هدایت این کشور را برعهده بگیرد.

وی با بیان این که رییس جمهور تنها نقش سیاسی ندارد بلکه آینده کودکان این کشور را نیز تعیین خواهد کرد، اضافه کرده است: چه کسی قادر است آینده چهار یا هشت سال پیش روی فرزندمان را قم بزند.

میشل اوباما تاکید کرده است: اجازه ندهید به شما گفته شود که آمریکا قویترین کشور جهان نیست و باید آن را به دورانی که بزرگترین کشور بود برگردانیم، چرا که اکنون (آمریکا) قدرتمند‌ترین کشور جهان است.

سناتور برنی سندرز که رقابت انتخابات مقدماتی حزب دمکرات را به هیلاری کلینتون واگذار کرد، نیز از جمله سخنرانان شب نخست گردهمایی ملی حزب دمکرات بود.

سناتور سندرز گفت: هیلاری کلینتون می بایست رییس جمهوری آینده آمریکا بشود.

وی در ادامه تصریح کرد: پوشیده نیست که من در برخی از مسایل با هیلاری کلینتون اختلاف نطر دارم. اما این ویژگی دمکراسی است.

سناتور سندرز گفت: من بسیار افتحار می کنم امشب در کنار هیلاری کلینتون (در انتخابات ریاست جمهوری) بایستم.

به گزارش «سی ان ان» سخنرانی سناتور سندرز به لحاظ سیاسی بسیار مهم بود چرا که کوشید تا هواداران معترض خودرا به حمایت از هیلاری کلینتون ترغیب کند.

به گزارش رویترز،گردهمایی ملی حزب دمکرات در روز دوشنبه درحالی آغاز شد که طرفداران سناتور برنی سندرز که در رقابت‌های مقدماتی این حزب رقابت را به هیلاری کلینتون واگذار کرد، با «هو» کشیدن و سر دادن شعار مکرر باعث اختلال در این مراسم شدند.

طبق این گزارش سخنرانان در ساعت اولیه این مراسم به دلیل اعتراض‌ها و شعارهای طرفداران برنی سندرز با مشکلاتی مواجه بودند.

خانم مارسیا فادج، عضو مجلس نمایندگان از اوهایو و رییس گردهمایی در این مراسم خطاب به معترضان گفته است: ما همه دموکرات هستیم و می بایست مانند دمکرات‌ها رفتار کنیم.

با این حال سخنرانی کارلا اورتیز، دختر یازده ساله یک خانواده مهاجر غیرقانونی تشویق اکثر حضار را درپی داشت.

این دختر از ترس خود برای اخراج پدر و مادرش از آمریکا گفت. او که متولد لاس وگاس، نوادا است، گفت که هیلاری کلینتون قول داده است تا مساله مهاجران غیرقانونی را حل کند.

این در حالی است که پیش از آغاز مراسم گردهمایی ملی حزب دمکرات، برنی سندرز، در جمع شماری از هواداران خود سخنرانی کرده و از آنها خواسته بود که از هیلاری کلینتون حمایت کنند، اما در واکنش شماری از حاضران با هو کشیدن به این درخواست پاسخ دادند.

در حالی گردهمایی ملی حزب دمکرات برگزاری می شود که موضوع افشاگری درباره ایمیل‌ها اعضای کمیته ملی حزب دمکرات (دی ان سی) این مراسم را تحت الشعاع قرار داده است.

افشاگری وب‌سایت ویکی‌لیکس حاکی از آن است که در ایمیل‌های رد و بدل شده بین اعضای کمیته ملی حزب دمکرات (دی ان سی) در جریان رقابت‌های مقدماتی، آنها مواضعی به نفع هیلاری کلینتون و علیه برنی سندرز داشته اند.

دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی حزب، به دلیل افشاگری ویکی‌لیکس از سمت خود کناره‌گیری کرد.

این در حالی است که مدیران کمیته حزب دمکرات از برنی سندرز به دلیل این ایمیل‌ها عذرخواهی کرده اند.

XS
SM
MD
LG