لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۰

خانه‌ سینما توهین یالثارات به هنرمندان را محکوم کرد


 یالثارات
یالثارات

در ادامه واکنش سینماگران ایرانی به «توهین» نشریه یالثارات خانه سینما توهین این نشریه به هنرمندان را محکوم کرد.

خانه سینما در بیانیه‌ای که پس از جلسه این گروه در روز یکشنبه، ۱۰ مرداد، منتشر شده است، نوشته نشریه یالثارات را «ضداخلاقی، غیرشرعی و مزورانه» خواند و تاکید کرد که برای این «توهین رکیک» در قوانین ایران «حد شرعیِ قذف»(شلاق) پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خانه سینما در بیانیه خود اعلام کرد که انتظار دارد مراجع نظارتی و قضایی کشور براساس وظایف خود پاسخی «تأدیب‌کننده» به عاملان این «بی‌حرمتی» بدهند.

برای دریافت آخرین اخبار به تلگرام رادیو فردا بپیوندید

این نهاد تاکید کرد که خود را «مکلف به حمایت‌های همه‌جانبه از کسانی می‌داند که مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند».

نشریه یالثارات در شماره اخیر خود ضمن انتشار تصاویری از برخی بازیگران و همسران آنها در جشن سینمایی-تلویزیونی «حافظ» از نحوه پوشش زنان این بازیگران انتقاد کرده و تیتری موهن را درباره مردان بازیگر به‌کار برده است.

این مطلب بازتاب های زیادی داشته و تعداد زیادی از بازیگران و کارگردانان سینما به آن اعتراض کرده اند.

انجمن بازیگران سینمای ایران نیز خواستار «اعاده حیثیت» و «برخورد قاطع قضایی با این بی‌حرمتی» شده است.

در همین حال به گزارش وب‌سایت انتخاب، شهاب حسینی، بازیگر مشهور سینمای ایران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت که«دستان شما شایسته حرمت قلم نیست. آن را زمین بگذارید و به هم‌کیشان داعشی خود بپیوندید».

وی اضافه کرد: «برای آوردن نام هنر و هنرمندان این مرز و بوم دهان خود را آب بکشید که به هیچ عنوان صلاحیت اظهار نظر در مورد محبوبین دل این مردم را ندارید».

احمد توکلی از چهره‌های شاخص اصولگرا نیز اعلام کرده که مطلب نشریه یالثارات مجازات «حد شرعی» دارد.

توکلی گفته است که گردانندگان یالثارات « نخست باید به فکر نجات خود از آتش جهنم باشند، بعد به اصلاح دیگران بیندیشند...»

در همین حال نشریه یالثارات در واکنش به سخنان آقای توکلی اعلام کرد که در مطلب خود «هیچ نسبتی به احدی نداده است».

این نشریه در عین حال هنرمندان شرکت کننده در«جشن حافظ» را متهم کرد که این جشن را «به سالن مدهای وقیح» تبدیل کرده و «با انتشار عمدی و وسیع تصاویر آن در فضای مجازی و رسانه‌ها به تجری و سدشکنی و تبلیغ رکورد جدید و بی‌سابقه از ابتذال و عریانی» مبادرت کرده‌اند.

یالثارات، نشریه‌ای وابسته به گروه «انصار حزب‌الله» از گروه‌های حامی رهبر جمهوری اسلامی است. این نشریه پیش از این چند بار با حکم هیات نظارت بر مطبوعات ایران توقیف شده و دوباره با حکم دادگاه انتشار خود را از سر گرفته است.

این در حالی است که طی سال‌های گذشته معمولاً نشریاتی که از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شده‌اند، برای همیشه از انتشار بازمانده‌اند.

XS
SM
MD
LG