لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۳

در تیراندازی نزدیک مسجدی در نیویورک امام مسجد و فرد دیگری کشته شدند


نیروهای پلیس نیویورک در حال گشت‌زنی
نیروهای پلیس نیویورک در حال گشت‌زنی

امام یک مسجد در نیویورک و مرد دیگری که همراه او بوده، در پی تیراندازی در مسجدی در نیوریورک، با اصابت گلوله به سرشان کشته شدند.

تیراندازی بعد از ظهر ۲۳ مرداد ماه، نزدیک مسجدی در اطراف «اوزون‌پارک» واقع در کوئینز رخ داده‌است.

|دریافت تازه‌ترین خبرها در کانال تلگـــــــــرام رادیو فردا|

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس نیویورک می‌گوید هر دو مردی که هدف گلوله قرار گرفته‌اند به «بیمارستان جامائیکا» در همان نزدیکی انتقال پیدا کرده‌اند. اندکی بعد گفته شد که «امام اکونجی» امام ۵۵ ساله این مسجد جان خود را از دست داده‌است.

مرد دیگری که کشته شدن ۶۴ ساله بود و به دلیل جراحت ناشی از تیراندازی و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

پلیس می‌گوید در حال تحقیق در مورد این واقعه است و هنوز دقیقا مشخص نیست دلیل این تیراندازی چه بوده‌است. با این همه تاکید شده، در مراحل اولیه تحقیقات، مدرک و شاهدی درال بر «دلایل مذهبی» به دست نیامده‌است.

با وجود گفته‌های پلیس، فیلم‌ها و پست‌هایی منتشرشده در شبکه اجتماعی نشان می‌دهد گروهی از افراد آن را به مسائل مذهبی ارتباط داده و می‌گویند این واقعه «جنایت ناشی از تنفر» است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عفاف ناشر، از مقام‌های ارشد «شورای روابط اسلام و آمریکا»، گفته‌است «فردی که دست به این قتل‌های تهی از معنی زده، باید هر چه زودتر دستگیر شده و به دست قانون سپرده شود».

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یکی از کسانی که امام اکونجی را می‌شناخته، او را فردی «بسیار مذهبی و دین‌دار» توصیف کرده که «فقط به مسجد می‌آمد و بعد به خانه می‌رفت و رابطه‌ای با جهان بیرون نداشت».

هر دو نفر از پشت هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند و مظنون تحت تعقیب است. برخی شاهدان، فرد تیرانداز را که در حال فرار از از محل بوده، دیده‌اند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیویورک، می‌گوید مسجد فرقان، که امام آن هدف قرار گرفته، به‌طور عمومی در برگیرنده جامعه مهاجران بنگلادشی است.

XS
SM
MD
LG