لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۷

حمله هوایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن «۱۱ کشته» برجای گذاشت


منابع بیمارستانی و محلی در یمن می گویند در جریان حمله هوایی به یک بیمارستان مورد حمایت «پزشکان بدون مرز» دست کم ۱۱نفر کشته شده اند. این بیمارستان در استان حجه در شمال یمن واقع شده است.

به گزارش رویترز، منابع محلی و پزشکان بدون مرز می گویند، در حمله هوایی به بیمارستان، بخش اورژانس بیمارستان عبس کاملا از بین رفت و ۱۱ نفر کشته و ۲۰ نفر نیز زخمی شده اند.

ابراهیم آرام، رییس بیمارستان «عبس» گفته است در جریان حمله به این بیمارستان ،دست کم سه عضو یمنی پزشکان بدون مرز از جمله کشته شدگان هستند.

وی اضافه کرده است، سه تن از دیگر از اعضای خارجی پزشکان بدون مرز نیز مجروح شده و سه نفر دیگر پاهایشان قطع شده است.

در حالی این بیمارستان در روز دوشنبه مورد حمله قرار گرفته که حمله هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به مدرسه و یک منطقه مسکونی در شمال یمن روز شنبه دست کم ۱۹ کشته برجای گذاشت.

طبق این گزارش ائتلاف به رهبری عربستان به دنبال شکست مذاکرات صلح یمن، حملات خود به مواضع شبه نظامیان شیعه حوثی تشدید کرده است.

در همین حال، پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرده است، موقعیت این بیمارستان را به اطلاع همه طرف‌های درگیر از جمله به ائتلاف به رهبری عربستان اطلاع داده شده بود.

در این بیانیه تصریح شده است که ۱۱ نفر از جمله یکی از نیروهای پزشکان بدن مرز در این بمباران کشته شده اند.

پزشکان بدون مرز می گوید، در ۱۲ ماه گذشته دست کم چهار بار تاسیسات وابسته به این سازمان بین‌المللی مورد حمله قرار گفته است.

به گزارش رویترز سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان حاضر نشده است در این زمینه ابراز نظر کند.

در همین حال، فرحان حق، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که سازمان ملل در حال جمع آوری اسناد و مدارک در این زمینه است.

دست‌کم ۶۵۰۰ نفر از زمان آغاز حملات هوایی به یمن جان خود را از دست داده‌اند که حدود نیمی از آنها غیرنظامی هستند.

XS
SM
MD
LG