لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۳

اتهام ترویج ناامنی در جنوب شرق ایران به «برخی از کشورهای عربی»


یحیی رحیم‌صفوی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران و مشاور رهبر جمهوری اسلامی
یحیی رحیم‌صفوی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران و مشاور رهبر جمهوری اسلامی

یحیی رحیم‌صفوی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی، کشورهای عربی را به «دخالت و ترویج ناامنی» در مناطق جنوب شرقی ایران متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای رحیم‌صفوی روز سه‌شنبه، ۲۶ مرداد، در بازدید از قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه جنوب شرق ایران اظهار داشت: «دشمنان فرا منطقه‌ای مثل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال مدیریت و تحریک برخی از کشورهای عربی برای دخالت و ترویج ناامنی در منطقه جنوب شرق ایران هستند.»

این مقام نظامی اما از هیچ کشور عربی به‌ طور خاص نام نبرده و تنها نسبت به «ادامه شرارت‌ها» در این منطقه هشدار داده است.

پیش از این شماری از مقامات عالی جمهوری اسلامی از جمله محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، و علی شمخانی، رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران، عربستان سعودی را به تلاش برای ایجاد ناامنی در جنوب شرقی ایران و «ارسال سلاح» و حمایت از «گروه‌های تروریستی» در این منطقه متهم کرده بودند.

استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر بارها صحنه درگیری میان نیروهای نظامی ایران با گروه‌هایی که جمهوری اسلامی آنها را «اشرار و گروه‌های تروریستی» می‌خواند بوده است.

کمتر از یک ماه قبل بود که وزیر کشور ایران از دستگیری ۴۰ نفر عضو یک «گروهک تروریستی» در شهرستان خاش در سیستان و بلوچستان خبر داد که به گفته او قصد داشتند «انفجار و عملیات تروریستی» انجام دهند.

در این حال یحیی رحیم‌صفوی که دوره‌ای فرمانده سپاه پاسداران ایران بوده از فرماندهان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خواست که آمادگی خود را «برای برخورد با انواع شرارت‌ها و ناامنی‌ها» در این منطقه افزایش دهند.

آقای رحیم‌صفوی تاکید داشت که بیشتر این «شرارت‌ها و ناامنی‌ها» از کشورهای پیرامونی به این منطقه می‌رسد.

XS
SM
MD
LG