لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۴

وزیر ارتباطات ایران: مذاکره‌ای در رابطه با مسترکارت انجام نشده است


وزیر ارتباطات ایران گفت «توزیع این ویژن‌کارت‌ها به‌عهده اداره پست» خواهد بود.
وزیر ارتباطات ایران گفت «توزیع این ویژن‌کارت‌ها به‌عهده اداره پست» خواهد بود.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، می‌گوید که مذاکره‌ای برای استفاده ایران از خدمات شرکت مالی چندملیتی مَستِرکارت انجام نشده است.

به گزارش شنبه ۳۰ مرداد خبرگزاری تسنیم، آقای واعظی درباره اقدامات انجام شده در زمینه کارت‌های اعتباری بین‌المللی گفت که مذاکراتی با شرکت ویژن‌کارت ایرانیان انجام شده است.

وزیر ارتباطات ایران افزود: «توزیع این ویژن‌کارت‌ها به‌عهده اداره پست» خواهد بود.

آقای واعظی هفته گذشته گفته بود که شرکت ملی پست ایران قراردادی با یک «شرکت خارجی» برای استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی در ایران امضا کرده و نام این شرکت خارجی را «ویژن‌کارت ایرانیان» اعلام کرد.

مسترکارت پیشتر گزارش‌ها درباره همکاری با جمهوری اسلامی را رد کرده بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ در ایران و به دنبال آن قطع روابط با آمریکا و اِعمال برخی تحریم‌ها علیه ایران، استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی به دلیل عدم امکان پشتیبانی شرکت‌های آمریکایی ویزا و مستر از آنها، امکان‌پذیر نبود.

بانک ملی ایران در اوایل دهه ۷۰ شمسی، به مدت کوتاهی کارت‌خوان‌های ویزا و مسترکارت را نصب کرد، اما این دستگاه‌ها عملاً به دلیل تشدید تحریم‌ها بلا استفاده ماند.

شرکت ویزا در کالیفرنیا و شرکت بین‌المللی مسترکارت در نیویورک فعالیت می‌کند. بانک‌ها و مؤسسات مالی بین‌المللی در سراسر جهان، امکان دریافت مجوز صدور کارت‌های اعتباری مستر و ویزا را دارند.

XS
SM
MD
LG