لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۶

اوباما: ماهیت تهدیدهای تروریستی پس از ۱۱ سپتامبر تغییر کرده است


باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز شنبه با ادای احترام نسبت به قربانیان حملات یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ گفته است، از آن زمان تاکنون ماهیت تهدیدهای تروریستی تغییر کرده است، اما هسته اصلی ارزش هایی که آمریکا را بزرگ و مقاوم کرده اند همچنان پابرجا هستند.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است که حملات تروریستی باعث نشده است که هسته اصلی ارزش هایی که آمریکا با آنها شناخته می شود، تغییر کنند.

باراک اوباما که پیام رادیویی هفتگی خود با مردم آمریکا را به حادثه یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ اختصاص داد.

وی گفت: ۱۵ سال پیش یازدهم سپتامبر به یکی از تاریک‌ترین روزهای تاریخ ملت ما بدل شد. پنتاگون به آتش کشیده شد و نزدیک به سه هزارنفر انسان بی‌گناه جان خود را از دست دادند.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن ادای احترام به قربانیان این حملات،از تلاش و از خود گذشتگی امدادگران، نیروهای مسلح، و همه کسانی که برای نجات جان مردم و محافظت از آنان از هیچ کوششی دریغ نکردند، تقدیر کرد.

باراک اوباما در ادامه با اشاره گام هایی که آمریکا در مبارزه با تروریسم برداشته ، گفته است: در پانزده سال گذشته تغییرات زیادی روی داده است. ما ضربات مهلکی بر رهبران گروه القاعده که مسبب این حملات بودند، وارد کردیم. ما عدالت را درباره اسامه بن الان (رهبر القاعده) اجرا کردیم.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است: همزمان، تهدیدهای تروریستی (طی این سال ها) تغییر کرده اند، همانگونه که در حملات بوستون، سن برناردینو و اورلاندو در ایالت فلوریدا دیدیم.

وی اضافه کرده است: همچنین ما در افغانستان، عراق، سوریه وفراتر از آنها به نبرد بی‌امان با تروریست هایی مانند القاعده و داعش (گروه حکومت اسلامی)ادامه خواهیم داد و آنها را نابود می کنیم و هر چه در توان داریم به کار خواهیم بست تا از سرزمین خود حفاظت کنیم.

رییس جمهوری آمریکا گفته است: در مقابله با تروریسم مساله اصلی چگونگی پاسخ به آن است.نباید اسیر کسانی شد که می خواهند ما را دچار اختلاف کنند. نباید طوری پاسخ داد که تار و پود جامعه ما از هم گسسته شود.

باراک اوباما همچنین روز جمعه خواستار بزرگداشت یاد قربانیان حملات یازدهم سپتامبر طی روزهای جاری شده بود.

XS
SM
MD
LG