لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۱

مخالفت دوباره رهبر جمهوری اسلامی با هرگونه مذاکره با آمریکا


علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز یکشنبه در دیدار با شرکت‌کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران از جمله با تأکید بر «بی‌اعتمادی مطلق در برابر آمریکا» هرگونه مذاکره با این کشور را بی‌فایده و مانع پیشرفت دانست.

آقای خامنه‌ای آرمانگرایی و بی اعتمادی مطلق را نتیجه عقلانیت خواند و گفت وظیفه سپاه نه تنها تأمین امنیت داخلی و خارج از مرزها ست بلکه سپاه باید در عرصه های دیگری همچون «سازندگی، عمران، خدمت رسانی به محرومان، مسائل فرهنگی و هنری و تولید فکر انقلابی، نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشد».

به باور رهبر جمهوری اسلامی هدف به تعبیر آقای خامنه‌ای «دشمن» از مذاکره جلوگیری از حضور جمهوری اسلامی در منطقه است چون تنها وسیله رفع تهدید به گفته آقای خامنه‌ای «ایجاد ترس و وحشت در دشمن است».

گزارش جواد کوروشی ازدیدار آقای خامنه ای با فرماندهان سپاه
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:14 0:00
لینک مستقیم

مهدی مهدوی‌آزاد، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در آلمان، درباره گفته‌های آقای خامنه‌ای به رادیو فردا می‌گوید: «گفته‌های آقای خامنه‌ای مبین مرزبندی دقیق با سیاست‌های دولت حسن روحانی دولت و سیاست تعامل با دنیای خارج است».

رهبر جمهوری اسلامی روز یکشنبه همچنین گفت که «هیچ نگرانی از آینده» ندارد و «ایران نقشی آینده‌ساز و الگووار برای تحولات جهانی خواهد داشت».

مجید محمدی جامعه‌شناس و تحلیلگر در آمریکا به رادیو فردا می‌گوید: «باید دید که منظور آقای خامنه‌ای از آینده ایران چیست».

بیست‌ودومین همایش سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه روز شنبه در تهران آغاز شد.

در این همایش محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، محمدحسین باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، و صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه از جمله بر بی‌اعتمادی به دشمن تأکید داشتند.

XS
SM
MD
LG