لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۴

رویارویی دوم کلینتون و ترامپ در سایه انتشار نوار جنجالی


در حالی دومین مناظره بین دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عصر یکشنبه در دانشگاه واشینگتن در سنت لویس در ایالت میسوری برگزاری می‌شود که به گفته رسانه‌ها فضای این مناظره شدیدا تحت تاثیر انتشار نوار ویدئویی جنجالی دونالد ترامپ که در آن از الفاظ رکیک در مورد زنان استفاده کرده و همچنین تلاشش برای رابطه جنسی با یک زن متاهل پرده برداشته، قرار خواهد داشت.

نخسیتن مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ شامگاه پنجم مهرماه در دانشگاه هافسترا در لانگ آیلند در ایالت نیویورک برگزار شد.

مناظره دوم به شکل متفاوتی برگزار خواهد شد. هرچند در مناظره اول دو نامزد به پرسش‌های مجری پاسخ دادند، اما در مناظره دوم نامزدها به پرسش‌های حاضران در سالن مناظره پاسخ خواهند داد.

راند دوم رویارویی نامزد های حزب‌های دمکرات و حزب جمهوریخواه در حالی برگزار خواهد شد که به نوشته وب‌سایت «پولیتکو» انتشار نوار ویدئویی جنجالی دونالد ترامپ باعث شده است که انتظارات از این مناظره به طور اساسی تغییر کند.

به نوشته این وب‌سایت، با توجه به این که دونالد ترامپ با انتشار این نوار ضربه خورده، بنابراین چیزی برای از دست دادن ندارد و احتمالا مناظره دوم را تهاجمی آغاز خواهد کرد.

یک مقام استراتژیست حزب دمکرات رویارویی روز یکشنبه دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را همانند «روز داوری» توصیف کرده است.

وی با این حال گفته است که هیلاری کلینتون خواهد کوشید تا هشیار باشد اما «ترامپ دریافته است که چیزی ندارد از دست بدهد»، بنابراین ممکن است هرچه می‌خواهد بگوید.

به گزارش «سی‌ان‌ان» این در حالی است که هیلاری کلینتون نیز با رسوایی تازه‌ای روبه رو است . ویکی لیکس در روزهای اخیر متن سخنرانی خانم کلینتون در وال استریت و در نشست بانکداران بزرگ را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرده است که در آن وی از آزادی تجاری و بازکردن مرزها صحبت کرده است. این در حالی است که موضع خانم کلینتون در خصوص تجارت و مسئله مهاجران غیرقانونی با آنچه در این متن آمده متفاوت است.

با این حال شهردار اسبق نیویورک گفته است، احتمالا دونالد ترامپ به حملات هیلاری کلینتون به زنانی که بیل کلینتون با آنها بدرفتاری کرده بود، خواهد پرداخت.به گزارش «سی‌ان‌ان» رودی جولیانی با این حال تاکید کرده است که دونالد بار دیگر از بابت اظهاراتش در این نوار عذرخواهی کرد و خواهد کوشید تا به مسائل اساسی بپردازد.

اشاره رودی جولیانی به موضوع رابطه بیل کلینتون با جنیفرفلاورز، پائولا جونز و مونیکا لوینسکی است در دهه ۱۹۹۰ و بعداز آن مطرح شدند.

در جریان رقابت‌های انتخاباتی اخیر دونالد ترامپ با متهم کردن هیلاری به نقش داشتن در خیانت‌های همسرش گفته بود که خانم کلینتون با این زنان بدرفتاری کرد.

«سی‌ان‌ان» می‌گوید، در این مناظره نخستین پرسش از خانم کلینتون خواهد بود و این پرسش درباره رسوایی اظهارات دونالد ترامپ در این نوار خواهد بود.

این شبکه تلویزیونی معتقد است، نوار جنجالی که روز جمعه منتشر شد ضربه ای کاری به دونالد ترامپ زده است و مناظره یکشنبه آخرین فرصت برای نامزد حزب جمهورخواه خواهد بود تا وضعیت را تغییر دهد. بنابراین این مناظره برای دونالد ترامپ سرنوشت‌ساز خواهد بود.

XS
SM
MD
LG