لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۲

تهدید ترامپ به شکایت از نیویورک تایمز؛ «هدف رسانه ها پیروزی کلینتون با هر هزینه ای است»


دونالد ترامپ،‌نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،
دونالد ترامپ،‌نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،

دونالد ترامپ،‌نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه بار دیگر با رد اظهارات دو زن در خصوص رفتار او که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، تعدادی از رسانه های آمریکا را متهم کرد که برای حمایت از هیلاری کلینتون این «دروغ های» محض را مطرح می کنند.

روز چهارشنبه روزنامه نیویورک تایمز و دیگر رسانه‌های آمریکا اظهارات چند زن را منتشر کردند که دونالد ترامپ را متهم می کنند که به «طور نامناسبی آنها را دستمالی» کرده است.

در همین حال دونالد ترامپ تهدید کرده است که از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز شکایت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، روزنامه نیویورک تایمز نیز گفته است، از گزارش درباره اظهارات دو زن در خصوص دونالد ترامپ دفاع می کند و چنانچه از این روزنامه به دلیل «افترا» شکایت بشود، از فرصت به جود آمده در دادگاه برای حل و فصل این مساله استقبال خواهد کرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ روز پنجشنبه تقریبا نیمی از زمان سخنرانی یک ساعته خود در یک گردهمایی انتخاباتی را صرف حمله به رسانه‌ها و به ویژه نیویورک تایمز کرد و این را روزنامه را متهم کرد در تلاش است تا هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات، در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد.

به گزارش «فاکس نیوز» آقای ترامپ که در یک گردهمایی در «پالم بیچ» فلوریدا سخنرانی می کرد، اظهار داشت:بگذارید در مورد یک شفاف حرف بزنیم، شرکت‌های رسانه‌ای در کشور ما دیگر کار روزنامه نگاری انجام نمی دهند، بلکه آنها جریانی با منافع سیاسی خاص هستند که فرقی با لابی‌ها ندارند.

نامزد حزب جمهوریخواه اضافه کرد: دستور کار آنها این است که به هر قیمتی و هزینه‌ای که شده هیلاری کلینتون انتخاب شود، این که زندگی خیلی‌ها در این میان نابود بشود، برای آنها اهمیت ندارد.

دونالد ترامپ تصریح کرد که ستاد انتخاباتی «اسناد و شواهد اساسی» در اختیار دارد که نشان می دهد این ادعاها هماهنگ و حساب شده اند و این اسناد در زمان مقتضی منتشر خواهد شد.

نامزد حزب جمهوریخواه تاکید کرده است: این ادعاهای باطل در خصوص رفتار نامناسب با زنان کاملا و کلا نادرست است. این ادعاها تخیلی، ساختگی و دروغ آشکار است.»

دونالد ترامپ همچنین تهدید کرد که علیه روزنامه نیویورک تایمز شکایت خواهد کرد.

به دنبال این تهدید، مقام‌های روزنامه نیویورک تایمز، نسبت به آن واکنش نشان داده و گفته اند که از مطلب منتشر دفاع می کنند.

به گزارش رویترز، دیوید مک کرو، معاون اجرایی و حقوقی کمپانی نیویورک تایمز، در نامه‌ای به وکیل دونالد ترامپ نوشته است: مطلب منتشرشده ما تاثیری بر اعتبار اقای ترامپ نداشته است بلکه اقدامات و حرف‌های اوست که دارند تاثیر می گذارند.

وی اضافه کرده است: در صورتی که اصرار دارید که این مطلب افترا است، ما از فرصتی که در دادگاه برای روشن کردن این موضوع برای او به وجود می اورد، استقبال می کنیم.

XS
SM
MD
LG